הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

תיירות כפרית - חדשות ואירועים



מסע בעקבות הזית - פעילויות קיץ בבית הבד של הגולן


'בית הבד של הגולן' מפעל אקולוגי לייצור שמן זית בקצרין, מזמין אתכם למסע בעקבות הזית ביולי-אוגוסט. סיור מודרך לכל המשפחה, התנסות מעשית בסבון הזיתים, חוויה קולינרית של טעימות והצצה למעבדות הפיתוח והייצור של מוצרי הטיפוח הטבעיים

מערכת פורטל התיירות הכפרית
תאריכים: יולי - אוגוסט 2017


יולי - אוגוסט בבית הבד של הגולן, צילום: סמדר טלמון

בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו, פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם במהלך חודשי יולי-אוגוסט 2017 למסע בעקבות הזית. הכניסה חופשית! סיור בתשלום סמלי בלבד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן.  בבית הבד דוגלים בחיים הרמוניים עם הטבע והקפדה על שמירת הסביבה.


מסיק זיתים, צילום: סמדר טלמון

הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על "סיפור הבראשית" של בית הבד. המבקר מתרשם ממכונות השמן העתיקות ועובר אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות 'בית הבד של הגולן' ותרומתו לסביבה ולאדם.

לאחר מכן, עוברים המבקרים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים. בחלק הבא בסיור נעבור חוויה קולינרית של טעימות שמן זית בעוצמות שונות. התחנה האחרונה בסיור היא כניסה למעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים בעולם כfrom the sea of galilee" "Olea essence. בתום הסיור יוכלו המבקרים להתרשם מהמוצרים שפותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן ולרכוש לשימוש אישי.


טעימות שמן זית בבית הבד של הגולן, צילום: סמדר טלמון

משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים).
תשלום למשתתף: 14 ₪ (ילדים מתחת לגיל 6 – כניסה חינם!)
ימי פעילות: א'-ה' 09:00-18:00, ו' 09:00-15:00
כתובת: אזור תעשיה קצרין, 04-6850023 050-2888709
*חניה רחבה, המקום נגיש
חנויות החברה בבן יהודה 17 ת"א ובבן יהודה 5 ירושלים
לפרטים נוספים: 04-6850023 / 050-2888709 ובאתר:www.oleaessence.com


בית הבד של הגולן בקצרין, צילום: סמדר טלמון

Olea essence "מבית הבד של הגולן", מציע מבחר מוצרי טיפוח וטיפול, קולינריה וחומרי ניקוי המבוססים על סגולות הזית וכוללים חומרים טבעיים בלבד ללא כימיקלים. הסוד הטמון במוצרי Olea essence, הוא הגילוי כי בתוצרים של הזית, הנזרקים לאחר הפקת השמן ומזהמים את הסביבה, קיימות סגולות טיפוליות, מחטאות ובריאות. מעבדות Olea Essence, הצליחו להפיק משאריות הזית תכשירים בעלי ערך מוסף ולשמר את הערך האקולוגי בגולן. מוצרי Olea Essence מיוצרים במעבדת "בית הבד של הגולן" בראשותו של הד"ר לכימיה גרגורי פיפקו, על פי תפיסת עולמם של הבעלים המייסדים, אבנר וסמדר טלמון, הדוגלת בחיים הרמוניים עם הטבע והקפדה על שמירת הסביבה. יעילות המוצרים טמונה בשילוב בין שמן הזית ושמנים צמחיים וארומטיים בתהליך ייחודי, על טהרת חומרים טבעיים בלבד ללא חומרים משמרים וללא צבעים וריחות סינתטיים.