הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


IBERICO זכתה בתואר העגבנייה הטעימה ביותר


התחרות שנועדה לעודד את חברות הזרעים והמגדלים לייצר עגבניות עם ''טעם של פעם'' התקיימה בתערוכה אגרו משוב ה-11. צוות השופטים על העגבניה הזוכה: העגבנייה של חברת ''פוליסיד זרעים'' טעימה, עסיסית, נאה בצורתה ומתאימה למגוון שימושים בעולם הבישול

מערכת פורטל החקלאות  6-3-2011


בתחרות העגבנייה הטעימה שנערכה במסגרת תערוכת אגרו משוב ה-21, זכתה העגבנייה מזן IBERICO של חברת הזרעים "פילוסיד זרעים". צבעה של העגבניה ירוק, אך מבפנים היא אדומה ובשלה למאכל. עמית שוורץ, מנכ"ל החברה הסביר כי הזרעים שמיוצרים בארץ נשלחים לספרד, שם מגדלים את העגבניות. ''ברגע שרואים נקודת צבע אדומה ראשונה על העגבניות, הן נקטפות ונשלחות לשווקים. למרות צבען הירוק מבחוץ, מבפנים העגבניות אדמדמות ובשלות לאכילה''.

בתחרות לקחו חלק חברות הזרעים המובילות בישראל, וקיומה נועד לעודד את חברות הזרעים והמגדלים ליצור עגבניות עם טעם 'של פעם', עסיסיות ומתוקות, כך לדברי חיים אלוש, מנכ"ל התערוכה.

אל המקום השני הגיעה עגבנייה מזן GG-505 של חברת "ירוק 2000" ולמקום השלישי הגיעה עגבנייה מזן קומאטו של חברת R.T. Fresh.

בצוות השופטים ישבו שרת החקלאות אורית נוקד, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן, נציגת משרד החקלאות ריקי מואב, השף סער רפאל ממסעדות "כרמים" ו"קדיתא" והשף נעם דקרס ממסעדת "ליליות". השופטים קבעו כי "העגבנייה של חברת 'פוליסיד זרעים' הייתה טעימה, עסיסית, נאה בצורתה ומתאימה למגוון שימושים בעולם הבישול".

תערוכת אגרו משוב ה-21, הוצגו החידושים האחרונים בענף הירקות והפירות ופתרונות טכנולוגיים חדשניים בחקלאות. בתערוכה השתתפות מאות חברות ישראליות ובינלאומיות שהציגו פתרונות חובקי עולם להגדלת היבולים ולניצול מתקדם של השטחים החקלאיים העומדים לרשות המגדלים.