הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ירדן הורתה להפסיק ייבוא עופות מישראל


שלטונות המכס בירדן הקפיאו את יבוא העופות ומוצריהם מישראל ומשטחי הגדה המערבית עקב התרפצות מגיפת ניוקסל בלולים בארץ. ראש איגוד מגדלי העופות בירדן, מסר כי להפסקת הייבוא מישראל אין כל השפעה על השוק הירדני אשר אף מייצא כמות גדולה של עופות וביצים לעיראק

מערכת פורטל החקלאות  7-3-2011


שלטונות המכס בירדן הודיעו על הקפאת יבוא עופות ומוצריהם מישראל, עקב התפרצות מגיפת ניוקסל בישובים שונים בארץ. התקשורת בירדן מדווחת כי ההחלטה התקבלה לאור בקשה שנשלחה למכס ממשרד החקלאות הירדני האוסרת את היבוא מישראל ומשטחי הגדה המערבית, למעט אפרוחים בני יומם, ביצי דגירה ובשר מעובד ללא עצמות לצרכי תעשייה.

מגיפת הניוקסל פרצה בישראל בחודש דצמבר האחרון. להערכת גורמים וטרינריים בענף, הנזקים שנגרמו ליצרני הביצים והפטם מסתכמים עד כה ב-10 מיליון שקל, שנגרמו בעיקר מהשמדת העופות בלולים שנפגעו, בנסיון לבלום את התפשטות המגפה. כמאה ישובים ואזורים חקלאים ברחבי הארץ הוכרזו כנגועים במגפה והוטלו עליהם מגבלות וטרינריות.

ראש איגוד מגדלי העופות בירדן מסר, כי להפסקת הייבוא מישראל אין כל השפעה על השוק הירדני אשר אף מייצא כמות גדולה של עופות וביצים לעיראק בשל העודף בשוק המקומי.