הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר התמ''ת שמחון חתם על מזכר הבנות עם רשות המים התאילנדית


השר שמחון נפגש עם סדרה של בכירים בתעשייה ובממשל התאילנדים, בתחומי הקלינטק, הווטר טק וביטחון הפנים. השר שמחון: ''אני רואה כאן הזדמנות אסטרטגית להידוק היחסים עם תאילנד ולהגברת החשיפה של יכולות התעשייה הישראלית למדינות מזרח אסיה''. שמחון צפוי להיפגש גם עם שר החקלאות התאילנדי ולדון עימו בחסמים ליצוא חקלאי לשוק התאילנדי

פורטל החקלאות הישראלי  8-3-2011


שר התמ"ת, שלום שמחון, נפגש הבוקר (שלישי, 8.3.11) עם הנהלת רשות המים של בנגקוק וחנך סמינר רב משתתפים בו השתתפו כמאה איש ואשר מטרתו חשיפת טכנולוגיות המים של ישראל לחברת המים הגדולה והמובילה בתאילנד. במהלך המפגש חתם השר שמחון על מזכר הבנות להגברת שת״פ עם רשות המים.

הסמינר נוצל גם לקידום תערוכת ווטק שתתקיים בישראל בחודש נובמבר הקרוב והשתתפו בו מומחה מטעם רשות המים הישראלית. מנכ"ל רשות המים של בנגקוק ביקש להרחיב את שת"פ עם משרד התמ"ת, בעיקר לאור התוכניות העתידיות של רשות המים של בנגקוק להפוך למרכז מצוינות עבור גוש הסחר של מדינות אסיה ASEAN בתחום אספקת מים נקיים.

השר שמחון אמר כי הוא רואה בכך הזדמנות אסטרטגית להידוק היחסים עם תאילנד ולהגברת החשיפה של יכולות התעשייה הישראלית בתחום המים למדינות אסיה וזאת כחלק ממדיניות משרד התמ"ת להגברת חשיפה לשיווקי אסיה בעיקר בתחום המים, שחשיבותו רבה לכל מדינה.

חקלאות ובטחון פנים

לאחר מכן המשיך שר התמ"ת לפגישה עם הנשיא והנהלת תאגיד חברת SAMART, אחד משני התאגידים הבולטים בתאילנד ודן עימו בהגברת שת"פ בין התאגיד לתעשייה הישראלית, בעיקר בתחומי בטחון פנים. בנוסף השר סיכם עם מארחו כי חברת SAMART תארח במטה החברה יום טכנולוגיות ישראליות. משם המשיך השר שמחון לפגישה עם שר המדע והטכנולוגיה, הצדדים סיכמו על האצת המגעים להסכם שת״פ במחקר ופיתוח.

שר התמ״ת צפוי בהמשך היום להיפגש עם שר החקלאות התאילנדי ולדון עימו בחסמים ליצוא חקלאי לשוק התאילנדי ועם הנהלת רשת בתי הכל-בו הגדולה בתאילנד.