הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


עפרה שטראוס: אולי טעינו - אני לא יכולה לפתור את זה לבד


יו''ר קבוצת שטראוס עפרה שטראוס שוברת שתיקה בפורום קיסריה: ''שיח כל כך מבקר וכל כך כועס כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים זה הרבה מעבר לקוטג'. לקח לי יומיים להתעשת ולהבין מה אומרים לנו''

מערכת פורטל החקלאות  20-6-2011


"שיח כל כך מבקר וכל כך כועס כמו שאנחנו רואים בימים האחרונים זה הרבה מעבר לקוטג'. לקח לי יומיים להתעשת ולהבין מה אומרים לנו. משהו מערכתי לא בסדר וזה מעבר לשטראוס, מעבר לקוטג' שלנו ומעבר לקפה", אמרה היום עפרה שטראוס יו"ר קבוצת שטראוס בפורום קיסריה. "אזרחי ישראל שואלים לאן הביאו אותנו. כשזה מגיע לאוכל זה נוגע לכל אחד ואחת במדינת ישראל. האנשים בחוץ לא מחפשים סיבות, פרשנויות או ניתוחים. יש כאן קריאה לפיתרון ועכשיו. ואם לא פיתרון אז לפחות להיות שם בחוץ".

"אנחנו חלק מתעשיית המזון של ישראל. שטראוס היא חלק חשוב ומוביל. אבל צריך לזכור שאנחנו רק חוליה אחת. הפתרון לשאלה שנמצאת בחוץ, דורשת שכולם - החקלאים, הקמעונאים, הממשלה, ישבו ביחד. אני אומרת לכם - אנחנו מתחרים ואנחנו תחרותיים. אולי טעינו, כשיש מחסור בחומרי גלם והעולם לא מצא לזה פתרון, אני לא יכולה לפתור את זה לבד", אמרה שטראוס.

שטראוס התייחסה לפנייה אליה באופן אישי כיו"ר אחת מקבוצות המזון הגדולות בארץ. "קוראים לנו המנהיגים של הכלכלה הישראלית ויש רגעים שלמנהיגות יש מחיר. אני יודעת בדיוק מה זה אומר להיות חלק מההנהגה הכלכלית. יוקר המחיה, יוקר מחירי המזון, מחיר הקוטג' דורשים התייחסות. ביקשו מני להתייחס למחיר של גביע קוטג', ובימים כאלה אי אפשר לא להתייחס. אני מקוה שנביא פתרונות ולא רק למחר בבוקר לנושא הזה של מוצרי מזון", סיכמה שטראוס.