הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר התמ''ת שלום שמחון: ''את החקלאים לא ניתן לנצח''


בהשקת תכנית בססח למדינות ה-BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) הודיע שר התמ''ת על תוכנית חדשה בהיקף של כ-100 מליון ₪ לעידוד נציגויות של חברות ישראליות בהודו וסין. בדבריו התייחס שמחון גם לסערה הציבורית סביב הקוטג' ולרעיונות שהעלו מספר שרים וחברי כנסת לפתוח את שוק החלב לתחרות ולאפשר ייבוא של מוצרי חלב. ''לפעמים שוכחים לשאול את בעלי הנסיון. את החקלאים לא ניתן לנצח''

מערכת פורטל החקלאות  20-6-2011


האם בעקבות עליית מחירי מוצרי החלב, והמחאה סביב הקוטג', צפויה בין השאר גם רפורמה שתיפתח את שוק החלב לייבוא? על פי שר התמ"ת שלום שמחון, התשובה היא חד משמעית: לא. בדברים שנשא אתמול בערב השר שמחון בכנס שערכה בססח, בשיתוף לשכות המסחר, להרחבת ביטוח סיכוני סחר החוץ למדינות ה-BRIC, התייחס שמחון לסערה הציבורית סביב מחירי הקוטג' ולרעיונות שהעלו מספר שרים וחברי כנסת לפתוח את שוק החלב לתחרות ולאפשר ייבוא של מוצרי חלב. "לפעמים שוכחים לשאול את בעלי הנסיון" אמר שמחון. "את החקלאים לא ניתן לנצח" אמר.

עיקר דבריו של שמחון כוונו אל דוד מילגרום, מנכ"ל בססח, ולשעבר הממונה על התקציבים במשרד האוצר. בתקופתו של מילגרום כממונה על התקציבים באוצר בין השנים 1997-2000 נעשה ניסיון לקדם רפורמה בתחום החלב ולפיה יבוטלו מכסות החלב של הרפתנים על מנת להגדיל את ייצור החלב תוך הורדת מחיר החלב, ולאפשר בנוסף ייבוא חופשי של אבקת חלב לצורך ייצור מוצרי חלב. אולם, בשל התנגדות נחרצת של החקלאים והלובי החקלאי, הרפורמה לא הופעלה ושוק החלב נשאר במתכונתו הקיימת היום.

הכנס של בססח נערך אמש בשיתוף לשכות מסחר ישראל-אסיה, ישראל – אמל"ט וישראל רוסיה, לרגל השקת תכנית ביטוח מיוחדת של בססח למדינות ה-BRIC לחברות שמעוניינות בפיתרון ביטוחי – מימוני להרחבת פעילותן במדינות אלו. במסגרת זו בססח הכפילה את קווי האשראי של מבטחי המשנה למדינות ברזיל, הודו, סין ורוסיה, זאת על רקע הזינוק החד, בהיקף של כ-42% שנרשם בחודשים האחרונים בביקוש למכסות ביטוח אשראי למדינות הללו. בנוסף תפרסם בססח סקירה תקופתית ליצואנים על הסיכונים בכל מדינה, תספק מידע עדכני על החוסן הפיננסי של לקוחות היצואנים בכל מדינה ותציע מימון עסקאות ייצוא למדינות ה-BRIC במסגרת תכנית מיוחדת עם הבנקים המובילים בישראל.

בדברו בפני עשרות יצואנים למדינות ה-BRIC התייחס השר שמחון למהלכים שנוקטת המדינה לעידוד הייצוא למדינות הללו. "ישראל צריכה להשלים עם העובדה שהיא ממוקמת באסיה והעתיד הוא בפעילות מול מדינות שאנחנו אוהבים יותר או פחות ביבשת זו" אמר שמחון. לדברי שר התמ"ת מדינות ה- BRIC, ובמיוחד הודו וסין, הופכות למדינות הסחר החשובות של ישראל. השר שמחון בישר ליצואנים כי בהנחיית ראש הממשלה, צוותים של התמ"ת והאוצר סיכמו על תוכנית בהיקף של כ-100 מליון ₪ לקידום נציגויות של חברות ישראליות בהודו וסין ועל קידומו של אזור סחר חופשי עם הודו וסין במטרה לקדם את הייצוא והפעילות בין המדינות.

בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, הינה מבטחת האשראי הגדולה בארץ. החברה מבטחת אשראי ב-115 מדינות בהיקף של מעל 12 מיליארד דולר בשנה, בעסקאות סחר חוץ ובשוק המקומי. ביטוח האשראי מבטיח שהספק יקבל את כספו גם במידה שהלקוח אינו משלם כתוצאה מחדלות פירעון, קשיים כלכליים או אירוע פוליטי המונע תשלום. הבעלות על בססח נחלקת כיום שווה בשווה בין: הראל השקעות בביטוח ופיננסים, ביטוח חקלאי ויולר הרמס - מבטח האשראי הגדול בעולם.