הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מושב חצבה: שדות המוקשים יהפכו לשדות חקלאיים


בטקס שהתקיים אתמול (א') במושב חצבה בערבה, הוכרזו כל השטחים במושב כנקיים ממוקשים. בחודשים האחרונים מפונים עשרות דונמים של שדות מוקשים בערבה על ידי כוחות ההנדסה של פיקוד הדרום, ויתווספו לטובת ההתיישבות, החקלאות והתיירות בערבה

מערכת פורטל החקלאות  20-6-2011


עשרות דונמים של שדות מוקשים ושל שטחים החשודים במיקוש, פונו בחודשים האחרונים על ידי כוחות ההנדסה של פיקוד הדרום ויתווספו לטובת ההתיישבות, החקלאות והתיירות בערבה. אתמול (א') הוכרזו השטחים בחצבה כנקיים ממוקשים.

"במשך שנים רבות ניסינו להביא לידי פינוי שדות המוקשים ולאפשר את המשך הפיתוח החקלאי'' אומר גיל סלוין, מנהל הפיתוח במועצה האזורית ערבה תיכונה.

לאחרונה, בסיוע אלוף פיקוד הדרום ויחידת ההנדסה של פיקוד הדרום, פונו השטחים וכעת יוכשרו לחקלאות ואף יוקמו עליהם בתי אריזה.

טקס ההכרזה התקיים בסמוך לשדה המוקשים בחצבה, בהשתתפות ראש המועצה עזרא רבינס, אלוף פיקוד דרום טל רוסו, צוות בכיר מפיקוד הדרום ואנשי ההנדסה שהיו אמונים על העבודות בשטח, חברי מושב חצבה וביניהם עטר שחק כבן 40 שנפצע קשה בכף רגלו בהיותו נער, כשעלה על מוקש באזור חצבה.

בתום הברכות והנאומים התקיים טקס גזירת גדר התיל והפמליה צעדה בבטחה לתוך השטח שעד לא מזמן היה ממוקש.

לפני כחודשיים הסתיים פרויקט הזזת דרך הפטרולים אל קו הגבול עם ירדן. כעת, השטח שהתפנה יוכשר לעיבוד חקלאי ויאפשר קליטת משפחות חדשות במושב פארן.