הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר האוצר: לא תהיה עסקת חבילה ואין חלוקה באחריות


בישיבה שקיים היום (ה') עם נציגי המחלבות הגדולות ורשתות השיווק, דחה השר שטייניץ את הצעת תנובה לעסקת חבילה, והוסיף כי ''המטרה היא לא לטפל בגבינה כזו או אחרת, אלא לבדוק האם קיים כשל בשוק כולו''. נציגי החקלאים סירבו להגיע לפגישה, כיוון שלטענתם שר האוצר תולה בהם את האחריות להתייקרות ומחפש פתרון קסם שישקיט את המחאה בציבור

מערכת פורטל החקלאות  23-6-2011


שר האוצר יובל שטייניץ, נועד הבוקר (ה') עם מנהלי יצרניות החלב, תנובה, שטראוס וטרה, ועם מנהלי רשתות השיווק שופרסל, מגה והשיקמה, במטרה לבחון את הסיבות לעליות המחירים החדות בשוק החלב ומוצריו.

נציגי החקלאים סירבו להגיע לפגישה, משום שלטענתם שר האוצר תולה בהם את האחריות לעליות המחירים ו"מחפש פתרון קסם שישקיט את המחאה בציבור".

שטייניץ דחה את הצעת מנכ"ל תנובה אריק שור, לעסקת חבילה בקביעת מחירי מוצרי החלב. לדבריו, יש להמשיך ולשמוע את כל הגורמים במשק ואת יצרני החלב, החקלאות ורשתות השיווק לפני קבלת ההחלטות. עוד אמר כי בדעתו לבדוק אם יש כשל שוק בנושא מחירי החלב ומוצריו. "מטרתנו לא לטפל במחיר של גבינה זו או אחרת עולה או יורד אלא לבדוק אם יש כשל שוק בישראל בנושא מוצרי החלב".

"אני רוצה להדגיש כי אין כאן סיפור של רעים וטובים. צריך לראות מה קרה ואם המצב טעון תיקון. לא תהיה עסקת חבילה ואין חלוקה באחריות - האחריות לקבלת החלטות בעניין היא על הממשלה, לטובת המשק ולטובת הצרכנים בנושא שוק החלב''. הוסיף שר האוצר