הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


כפר הנופש ''קלאב מד'' באכזיב הועבר לרשות הטבע והגנים


חוף אכזיב הושב לידי רשות הטבע והגנים לאחר שנים שהיה בבעלות מינהל מקרקעי ישראל והוחכר לחברת התיירות ''קלאב מד''. הרשות והמועצה המקומית מטה אשר יקדמו תוכנית חדשה לכל אזור החוף באכזיב, וישקיעו משאבים בשימור הארכיאולוגיה הפיניקית הנדירה באזור, העצמת ערכי המורשת בשטח הגן הלאומי, קידום פעילות נופש וספורט בטבע ובים, ויצירת רצף שיבטיח מעבר חופשי למטיילים לאורך החוף

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  2-5-2012


שנה לאחר חוף פלמחים - עידן חדש גם באכזיב: קלאב מד המיתולוגי באכזיב, אתר הנופש של הביטניקים בשנות ה‭60-‬ וה-70 שפעילותו נפסקה לפני מספר שנים, ייפתח מחדש לציבור לאחר שהוחזר לרשות הטבע והגנים בתום תקופת החכירה.

טרם מועד חידוש החוזה הסכימו רשות הטבע והגנים, המועצה האזורית מטה אשר ומינהל מקרקעי ישראל כי אין להחכיר את המקום מחדש אלא להשיבו לרשות הציבור כגן לאומי וכשטח שמור לפעילות נופש בחיק הטבע. לאחר דיונים רבים קיבל מינהל מקרקעי ישראל את הקו התכנוני שהציגו הרשות והמועצה האזורית, לפיו יושקעו משאבים בשימור הארכיאולוגיה הפיניקית הנדירה באזור והעצמת ערכי המורשת בשטח הגן הלאומי, קידום פעילות נופש וספורט בטבע ובים, ואולי החשוב מכל - קידום תוכנית אב לכל אזור הגן הלאומי, שתבטיח בין השאר מעבר חופשי למטיילים לכל אורך החוף, ללא תשלום, לאחר שנים שבהם לא ניתן היה לעבור לכל אורכה של רצועת החוף.

"זהו יום חג'' אומר שאול גולדשטיין, מנכ"ל רשות הטבע והגנים, ''שכן לאחר שנים שבהם הגישה לחוף הייתה מוגבלת על ידי כפר נופש פרטי, קיבל מינהל ישראל בראשותו של בנצי ליברמןהחלטה נפלאה להשיב את החוף לכלל הציבור, על ידי העברתו לאחריותה ולידיה המנוסות של רשות הטבע והגנים. כשם שעשינו בחוף פלמחים ששב לניהולה של רשות הטבע והגנים, כך גם בגן לאומי אכזיב נקדם את שיקום החוף ושימור ערכי הטבע והמורשת שבו, על מנת להשיב את אכזיב למקומו הראוי והמרכזי על מפת אתרי הנופש הישראלית ובליבו של המטייל הישראלי. אנחנו פועלים בשיתוף עם המועצה האזורית מטה אשר למען המטרה המשותפת הזו ובטוחים שמי שיגיע לבקר בחוף בעונת הרחצה הבאה כבר יוכל ליהנות מפירותיו של שיתוף הפעולה הזה, באחד מהמקומות היפים ביותר במדינת ישראל''.

גיא אילון, מנהל מחוז צפון של רשות הטבע והגנים: "כפר הנופש הוקם בחוף עוד לפני שהוכרז כגן לאומי במסגרת הסכמי חכירה עם מנהל מקרקעי ישראל. כיום אנחנו יודעים שמספר החופים הפתוחים לציבור מוגבל ואף הולך ומצטמצם, ולכן אנחנו שמחים לקבל חזרה את חוף אכזיב לטובת כלל הציבור. אחת מהמטרות שלנו תהיה לקשור בין כל חלקי הגן הלאומי ליחידה אחת, שתאפשר מעבר חופשי לכל אורך החוף ובעצם תשנה את היכולת להגיע לחוף וליהנות ממנו. במקביל נתחיל כבר בתקופה הקרובה בעבודות של שיקום השטח, ניקיון האזור, שיפוץ חלק מהמבנים והסדרתו לקליטת מבקרים, אכיפה כנגד פגיעה בטבע באזור וקידום פעילויות לציבור הרחב. אני שמח שהמועצה המקומית מטה אשר נמצאת לצידנו ובטוח שיחד נוכל להגשים את החזון של השבת חוף אכזיב לימי השיא שלו".