הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רשות הטבע והגנים: בל''ג בעומר הזה מדליקים מדורה אקולוגית


ברשות מבקשים מהציבור להמנע מהדלקת מדורות ענק בקרבה לשטחים פתוחים ובחופי הים. הנזק הסביבתי אינו מסתכם בזיהום האוויר, לאחר החורף הגשום השטחים הפתוחים צפופים בצמחייה, שחלקה הגדול כבר יבש. די בגיץ אחד בכדי להצית שרפות ענק. גם צבות המים שעולות לחוף בעונה זו כדי להטיל את הביצים עלולות לחזור לים ולהשמיד אותן בהטלה במים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-5-2012


מחר יחגגו המוני בית ישראל את ל''ג בעומר: אלפי מדורות קטנות וגדולות יודלקו ברחבי הארץ, כבאיות יעמדו בכוננות, צוותי מד"א יטפלו באלו שלא נשמרו, ויש גם מי שדואג לחיות הבר: עשרות פקחים ואנשי רשות הטבע והגנים יסיירו מחר בשטחים הפתוחים ובחופי הים על מנת למנוע פגיעה בטבע. הפקחים יסיירו בחניונים כבר משעות הצהריים, יתריעו בפני מי שמתכנן לערוך מדורות במקומות אסורים בטבע, ולוודא כי מי שמתכנן להדליק את המדורה במקום מותר, יעשה זאת באחריות.

יגאל בן ארי, מנהל מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים אומר כי הגיע הזמן להתחיל ולחנך את עצמנו למדורות 'אקולוגיות' קטנות וצנועות במקום מדורות הענק שמאפיינות את ל"ג בעומר. ''הנזק אינו מסתכם רק בעשן: לאחר החורף ברוך הגשמים שהיה לנו השטחים הפתוחים צפופים בצמחייה, שחלקה הגדול כבר יבש, ודי בגיץ אחד בכדי להצית שרפות ענק''

במרכז הארצי להצלת צבי הים של רשות הטבע והגנים מבקשים מהחוגגים מחר להימנע מהדלקת מדורות בחופי הים. בעונה זו של השנה עולות צבות הים להטיל את ביציהן בחוף. אם צבת הים תתקל באנשים ובמדורות היא תשוב ככל הנראה לים. הצבה תנסה להעפיל מהמים עוד מספר פעמים במהלך הלילה, ואם תיכשל, היא תטיל את הביצים בים והן יושמדו.

ברשות הטבע והגנים מדגישים כי בתחום שמורות הטבע והגנים הלאומיים הדלקת מדורות אסורה בתכלית האיסור, ומבקשים מהציבור להישמר גם בשטחים הפתוחים, לא להשאיר מאחריהם פסולת ולהקפיד על כל הוראות הבטיחות, על מנת שלא ייגרם נזק לטבע ולחוגגים גם יחד.