הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ראש פינה: רשות חלוצה בצפון בפרויקט הפרדת פסולת


ראש פנה נבחרה, עם עוד 30 רשויות ברחבי הארץ וכרשות יחידה בגליל המזרחי, להיות רשות המקדימה מעבר להפרדת הפסולת לשני זרמים. ראש מועצת ראש פנה אביהוד רסקי: ''מדובר פה בתהליך חינוכי מורכב, שעיקרו שינוי הרגלים. אנחנו כמושבה חקלאית, נעשה כל מאמץ, להטמיע את השינוי בקרב התושבים בהדרגה ובהתמדה, איכות הסביבה היא הבסיס לקיומנו כאן''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  7-5-2012


הפרדת הפסולת האורגנית, הפכה בהובלת המשרד להגנת הסביבה ליעד לאומי. צמצום שטחי ההטמנה ועליית היטל ההטמנה גורמים הן למדינה והן לרשויות לקדם את תחום הפרדת הפסולת בכלל והפרדת הפסולת האורגנית בפרט.

צוות ההיגוי של תכנית הפרדת הפסולת בראש פנה, התכנס להתנעת התהליך. הוצגו נתונים ומסקנות מהתכנית המפורטת להפרדה לשני זרמים שהוגשה לאחרונה למשרד להגנת הסביבה. בהמשך נידון יישום הפרויקט בראש פנה, מרמת הפח המשפחתי ועד רמת פתרון הקצה לפסולת האורגנית המופרדת. את התהליך בראש פינה תלווה ניצן לוז, יועצת לענייני סביבה.

ראש מועצת ראש פינה אביהוד רסקי, מוביל את תהליך הפרדת הפסולת במושבה, מתוך הבנה והכרה מלאה בחשיבות הפרויקט לתושבים, לרשות, לארץ וליקום. ''מדובר פה בתהליך חינוכי מורכב, שעיקרו שינוי הרגלים. אנחנו כמושבה חקלאית, נעשה כל מאמץ, להטמיע את השינוי בקרב התושבים בהדרגה ובהתמדה, איכות הסביבה היא הבסיס לקיומנו כאן'' אומר רסקי

בשנתיים הקרובות תעבור המושבה בשלבים להפרדה במקור של הפסולת האורגנית בכל בית ובית. לצדם של הפחים הירוקים ברחובות יוצבו פחים חומים עבור הפסולת האורגנית. לקראת השינוי בהרגלי הטיפול בפסולת במשק הבית יעברו מדריכים בשכונות המצטרפות לפרויקט ויסבירו לתושבים איך עליהם למיין את הפסולת.

הפסולת האורגנית מהווה יותר מ 40% מהפסולת בישראל. פסולת זו, כאשר אינה מופרדת ומטופלת, מייצרת מפגעים ומטרדים רבים. עם זאת, כאשר מפרידים אותה כבר בפתח הבית ניתן להפיק ממנה דשן טבעי ואנרגיה. בהפרדת הפסולת האורגנית ובטיפול בה אנו הופכים אותה ממטרד למשאב.

בהפרדת הפסולת האורגנית והפיכתה לקומפוסט אנו מחזירים לאדמה את מה ששייך לה. כמו כן אנו מקטינים את כמות השטחים הפתוחים ההופכים לאתרי הטמנה. זוהי הזדמנות לכל תושב בראש פנה לתרום לסביבה ולהפוך את ראש פנה לרשות מובילה בתחום בישראל.