הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט תפצה את מגדלי צמחי הנוי בכ-3 מיליון שקלים


כמחצית מסכום הפיצויים משולם בגין נזקי אירוע הקרה האביבי יוצאת הדופן שהתרחש במרץ. על פי נתוני קנט, הגדלת הסבסוד הממשלתי לפרמיית ביטוח נזקי הטבע הוכיחה עצמה ותרמה רבות למניעת נזקים כלכליים בקרב המגדלים. בימים אלו החלה קנט ברישום לביטוח צמחי הנוי לעונת 2012/13

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-7-2012


קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, תפצה את מגדלי צמחי הנוי בכ-3 מיליון ₪ עבור נזקים שאירעו בעונה החולפת. למעלה ממחצית מהפיצויים ישולמו בעקבות נזקי אירוע הקרה האביבי יוצא הדופן שהתרחש במהלך חודש מרץ 2012. על אירוע זה בלבד שילמה קנט למגדלים כ-1.6 מיליון ₪ בעיקר למגדלי פרח השעווה והרוסקוס הגדלים בשטחים פתוחים.

בנוסף לכך, סבל ענף הפרחים מנזקים שנגרמו בשל שיטפונות, ברד וסערה, אשר פגעו בגידולים רבים ובכללם בנוריות, בגיפסנית מליון סטאר ובפינו האדמוני. בקנט אומרים כי העובדה שהממשלה הגדילה אשתקד את הסבסוד לפרמיית ביטוח נזקי הטבע לרמה של 50% הביאה לכך שלמרות המצב הקשה בענף, לא חלה ירידה בהיקף המבוטחים ובכך נמנעו נזקים כלכליים ממגדלים רבים.

בימים אלו החלה קנט ברישום לביטוח צמחי הנוי לעונת 2012/13. כחלק ממכלול הפעולות בהן נוקטת החברה על מנת לספק ביטוחים מקיפים ומתאימים יותר לדרישות המגדלים, השנה הוסיפה קנט מסלול ביטוח חדש - מסלול ביטוח בהשתתפות עצמית גבוהה. על פי מסלול ביטוח חדש זה הפרמיה אותה משלם המגדל תקטן ואילו ההשתתפות העצמית תיגדל כאשר במרבית המקרית היא תעמוד על 20%, במקום 5%. מסלול זה אפשרי בשני מסלולי הביטוח אותם מציעה החברה: ביטוח במחיר קבוע או ביטוח לפי סכומי מכירה בבורסה.

הביטוח במחיר הקבוע מבוסס על מחיר מרבי קבוע מראש בשקלים, בו סכומי הפיצוי המרביים אינם משתנים לאורך כל תקופת הביטוח (למעט במספר גידולים בהם סכום הפיצוי המרבי משתנה בהתאם לתקופת הנזק). בביטוח זה המגדל יכול לבחור בין שלוש רמות ביטוח הנבדלות זו מזו בדמי הביטוח ובסכומי הפיצוי המרביים. בביטוח זה שיעור ההשתתפות העצמית נמוך ועומד על 5% במרבית המקרים. במספר גידולים ניתן לרכוש ביטוח לפי מחירי בורסה, כאשר את סוגי הגידולים אותם ניתן לבטח, ומחיר הפיצוי במסלול זה, ניתן לראות בחוזה הביטוח המופיע גם באתר החברה.

היבול המבוטח בכל הרמות יהיה היבול אותו מעריך המגדל שייצר במהלך כל עונת הביטוח, אך לא פחות מהיבול הנורמטיבי למין צמח נוי כמפורט בחוזה הביטוח. בנוסף, ניתן להגדיל את סכום הפיצוי המרבי לגידולים מכוסים באמצעות מקדם עד 120%, בכפוף להצגת נתוני שיווק ופדיון בשלוש העונות האחרונות ובכפוף לאישור מראש של קנט.

חשוב לציין כי הביטוח לגידולי צמחי הנוי אינו כולל את ביטוח בתי הצמיחה, בתי הרשת, השתילים הרב שנתיים או את חומר הריבוי אותם ניתן לבטח בנפרד.

המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 30.8.2012