הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט תפצה השנה את מגדלי הדגים בסכום של כ-4.5 מיליון שקלים


במהלך 5 השנים האחרונות שילמה קנט למגדלי הדגים המבוטחים מעל ל- 25 מיליון ₪ כתוצאה מנזקי טבע. בימים אלה החלה החברה בהרשמה לביטוח נזקי הטבע לענף המדגה לעונת 2012/13 תוך פיתוח ושיפור תכנית הביטוח

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  29-7-2012


על אף שענף המדגה נחשב לענף פורץ דרך, עתיר חדשנות ושיפורים טכנולוגים, הוא גם עתיר סיכונים ולא פעם נפגע בצורה משמעותית מנזקי טבע אותם לא ניתן היה לחזות מראש או למנוע.

בענף המדגה הישראלי עשרות מגדלים שעוסקים בגידול דגים בשיטות שונות המניבות תוצרת בהיקף של כ-20,000 טון דגים בשנה. הדגים המובילים מבחינת היקף הגידול בבריכות דגים בארץ הם הבורי, האמנון והקרפיון.

מנתוני חברת קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, עולה כי בעונה החולפת היקף הפיצויים שישולמו למגדלים הפועלים בענף הדגה עלה לעומת השנה שעברה. השנה תשלם החברה כ-4.5 מיליון ₪ פיצויים למגדלים בענף המדגה בעקבות נזקים בהיקף של עשרות טונות שנגרמו בעיקר לדגי האמנון והבורי. מרבית הפגיעות אירעו כתוצאה מחוסר חמצן שמקורו בטמפרטורות הגבוהות והתחממות המים וכן עקב מחלת הסטרפטוקוקוס.

בימים אלה החלה קנט, בהרשמה לביטוח נזקי הטבע לענף המדגה לעונת 2012/13, כאשר החברה ממשיכה בפיתוח ושיפור תכנית הביטוח למדגה. בין השיפורים בחוזה הביטוח השנה - הקטנת ההשתתפות העצמית במקרה נזק בבריכות גידול מעורב או בבריכות אינטנסיביות על פי הכתוב בחוזה הביטוח. כמו כן, תמורת דמי ביטוח נוספים ניתן יהיה לרכוש השלמה למלוא תקרת גבול האחריות לבריכה. חשוב להזכיר כי ניתן לבטח עומסים גבוהים יותר של דגה בבריכות בעת עונות המעבר (ספטמבר-אוקטובר ואפריל-מאי) ובמחסנים עמוקים בתוספת השתתפות עצמית של 5% שתחול על כל מלאי הדגים בבריכה ועל פי כל התנאים הרשומים בחוזה הביטוח.
התאריך אחרון להצטרפות לביטוח הוא ה- 15.8.