הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


''הקוסמטיקאית של הגמלים'' בספארי ברמת גן


התושייה והחכמה אצל בעלי חיים עולה על כל דמיון. אנפה שאינה מסוגלת לעוף, החליטה להפוך בן לילה לקוסמטיקאית מדופלמת בספארי ברמת גן. היא אמצה את חצר הגמלים כביתה הטבעי והפכה למטפלת האישית שלהם

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  1-8-2012


מטפלי הגמלים בספארי ברמת גן, שמו לב לאחרונה לאנפה בעלת כנף שמוטה שמתהלכת לה בחצר הגמלים הלוך ושוב. לאחר התבוננות קצרה, הם גילו כי היא מסתובבת בין רגלי הגמלים ללא מורא, ומבצעת בפרוותם פעולות ניקיון.

"בימי" היא אנפה שככל הנראה נפלה מקן הוריה בתקופה שעוד הייתה גוזל. כתוצאה מהנפילה ניזוקה אחת מכנפיה והיא אינה מסוגלת לעוף. כל טורף שנמצא בסביבתה, אפילו חתול, מהווה עבורה סכנה.

אבל מסתבר, שיצר ההשרדות וחוכמתם של בעלי החיים מעוררים בהם תושיה ויצירתיות שעולים על כל דמיון. בימי החליטה להפוך בן לילה לקוסמטיקאית מדופלמת. היא אמצה את חצר הגמלים כביתה הטבעי והפכה למטפלת האישית שלהם.

מידי יום, היא יוצאת ממקום מסתורה בבית הלילה של הגמלים ומשוטטת בחצר. בין לבין היא ניגשת אליהם ואוכלת את הזבובים והטפילים שנדבקים לרגליהם. כך למעשה, היא מגנה על עצמה מפני טורפים שעלולים לתקוף אותה. שכן, ללא ספק, אנפה כזאת, שאינה יכולה להתעופף בגלל מוגבלותה, הייתה נטרפת מזמן, אך הודות לתושייתה היא ממשיכה לשרוד, לחיות בשלווה וללא חשש ועל הדרך לזכות גם בצל מהגמלים שסוככים עליה במהלך השעות החמות של היום.

הגמלים מצידם כמובן מקבלים טיפול מפנק ונהנים משליפה מתמדת ויום יומית של הטפילים והזבובים שנדבקים אליהם בימים החמים. כך כל צד יוצא נשכר ומתקיימת ביניהם סימביוזה מושלמת. ניתן לצפות בכל יום בקשר המיוחד שנרקם בין האנפה לגמלים, ובספארי בימי כבר זכתה לכינוי "הקוסמטיקאית של הגמלים".