הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קאסם בקיבוץ עין השלושה: בור התחמיץ מנע פגיעה בנפש


בור התחמיץ שספג פגיעה ישירה של רקטת קאסם הציל את צוות העובדים שעסקו באותה עת בחליבה סמוך למקום הנפילה. מנהל הרפת: ''הרקטות לא יזיזו אותנו מכאן, נמשיך לעבוד גם תחת אש ולשלוח למחלבות חלב טרי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-10-2012


הרקטה שפגעה בקיבוץ עין השלושה
דני וייס ושרידי הרקטה שפגעה בבור התחמיץ. צילום: סרחיו אולשוחבסקי

זה היה יכול להגמר אחרת: רקטת קסאם שנורתה בתחילת השבוע מרצועת עזה, פגעה פגיעה ישירה בבור התחמיץ של רפת עין השלושה  200 מטרים בלבד ממכון החליבה בו עסקו הרפתנים בחליבה באותה שעה. שלושה פצמ"רים נוספים נפלו בשטח הקיבוץ.

"לשמחתו לא נפגע איש מהרקטה, אך הנזק הכלכלי שנגרם לרפת בעקבות הפגיעה עומד על עשרות אלפי שקלים, משום שאי אפשר להשתמש בתחמיץ להאכלת הפרות כיוון שהוא מלא ברסיסים" אומר מנהל הרפת בעין השלושה דני וייס. "הרקטה נחתה בבור ורסיסיה התפזרו בתוך התחמיץ, שלשמחתנו עצר את הרסיסים ומנע פגיעה בבני אדם ונזק משמעותי לרכוש''.

רפת עין השלושה כבר ספגה פגיעות של רקטות בעבר. לפני שנתיים פגעה רקטה בחצר ההמתנה לחליבה. "לצערי אנו מורגלים למצב בו בכל הסלמה ברצועה אנו סופגים פגיעות של רקטות ופצמ"רים בשטח הקיבוץ וגם ברפת, זאת המציאות וכבר למדנו להתמודד איתה. הרקטות לא יזיזו אותנו מכאן, נמשיך לעבוד גם תחת אש ולשלוח למחלבות חלב טרי. היחידים שיכולים להזיז אותנו מכאן הם שטייניץ ונערי האוצר בכוונותיהם הזדוניות לגדוע את מטה לחמנו על ידי צעדים פופוליסטיים זולים שאין שום קשר בינם לבין טובת המדינה ואזרחיה" אמר וייס.

יעקב בכר, מנכ"ל התאחדות מגדלי הבקר לחלב אומר, כי למרות שזו אינה הפעם הראשונה בה נפגעות רפתות באזור עוטף עזה מרקטות או פצמ"רים, ממשיכים הרפתנים לעבוד גם תחת אש ולדאוג שחלב טרי יגיע למחלבות לטובת כלל תושבי המדינה. "אנו מחזקים את ידי הרפתנים באזור עוטף עזה והדרום. אנשים אלו הם מלח הארץ ומגנים בגופם ורכושם על גבולות המדינה" אומר בכר.

עוד מוסיף בכר, כי הוא מקווה שמקבלי ההחלטות בממשלה ישמרו על חוק החלב, שנועד בעצם כינונו, למנוע התערבות פוליטית בכל נושא ענף הרפת והחלב ולשמור על מנגנון מפוקח והגון. "המחיר עבור ליטר חלב גולמי אותו מקבל הרפתן מהמחלבות, עולה במידה ועולים מחירי המספוא, אך מדוע כאשר הם ירדו וגם המחיר לרפתן ירד, רשתות השיווק לא הורידו את המחירים לצרכן? יש להבין, כי הרפתן הינו אחרון בשרשרת הרווח וכי המחיר עולה בשל פערי התיווך של רשתות השיווק. על הממשלה גם להחזיר מוצרי חלב לפיקוח וגם לנהל את ענף המזון בישראל, כך שלא יווצרו פערי תיווך מוגזמים בין המוצר הגולמי של החקלאי לבין רכישתו לאחר עיבודו ברשתות השיווק. בנוסף, על ישראל לעודד ולתמוך ביצור עצמי של מזון, בכדי לא להיות תלויים במצבי חירום בנדיבות ליבן של ארצות אחרות, אלא לייצר בעצמנו מזון תוצרת כחול לבן" אומר בכר.

" אני קורא לראש הממשלה לשים קץ לצעדים הבלתי ברורים כנגד ההתיישבות העובדת, חקלאות וציונות בגבולות המדינה, לתמוך בחקלאים, שגם משרתים בצבא ומשלמים מיסים ועובדים עבודת כפיים קשה. על הממשלה למצוא פתרונות אמיתיים למחירי מוצרי החלב הגבוהים ולא לאפשר היטפלות חסרת הגיון לרפתנים".  אומר בכר.