הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מחיר העגבניות יורד: האם יש הצדקה למכור אותן ב-13 שקלים ?


המחיר הסיטונאי של העגבניות אמנם צנח לכ-4 שקלים לק''ג, אך חלק מהצרכנים עדיין נאלצים לשלם סכומים גבוהים שמגיעים לעתים עד ל-13 שקלים. גם הכרוב הלבן נמכר במחיר גבוה למרות שמחירו ירד. ארגון מגדלי הירקות: ''מישהו עושה קופה על חשבון הציבור''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-10-2012


המחיר הסיטונאי של העגבניות מסוג חממה ממשיך לרדת והבוקר עמד על 4 שקלים לקילו לעומת 6 ₪ לקילו לפני שבוע. רק לפני כחודש כבשה העגבנייה מחיר שיא סיטונאי של 9 ₪ לק"ג, שנסק עד ל-15 שקל לק"ג לצרכן.

הנתונים שפורסמו על ידי התאחדות האיכרים, מראים כי רשתות השיווק אינן ממהרות לעדכן את מחירי הירקות, וממשיכות למכור אותם במחירים גבוהים גם זמן רב לאחר ירידת המחיר הסיטונאי שלהם. ''הצניחה שנרשמה הבוקר במחיר הסיטונאי הייתה צריכה להביא באופן מידי לירידה דרסטית במחיר העגבניות לצרכן, אבל ברשתות השיווק הגדולות עדין מתעלמים מעובדה זו ומחירי העגבניות לצרכן עדין נעים בין 9-13 שקלים'' אומר היום נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי. 

באחד מסניפי מגה העגבניות נמכרו היום ב-15 ₪ לק''ג. ברשת "שופרסל דיל" הוזלו היום העגבניות ל-6 ₪ לקילו, אך בה בעתף ברשת "שופרסל שלי" ממשיכים גם היום למכור את אותן ב-10 ₪ לקילו. ירידה דומה נרשמה הבוקר גם במחיר סיטונאי של כרוב לבן שעומד על 4.5 ₪ לעומת 9 שקלים מלפני החגים. גם במקרה זה רשתות השיווק לא הורידו את המחיר שממשיך להמכר במחיר ממוצע של מעל 10 ₪ לקילו. 

מזכיר ארגון מגדלי הירקות מאיר יפרח, אומר כי אין שום סיבה למחיר הזה. ''המחיר הסיטונאי של העגבניות הינו 5 שקלים לקילו. מישהו פה עושה קופה על חשבון הציבור. פער התיווך הוא זה שגורם למחירים היקרים, אבל בסוף מאשימים את החקלאים''.

נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי מציין כי מחירי הפירות והירקות הינם מרכיב חשוב במדד המחירים לצרכן המשפיע באופן ישיר על ההוצאות הנגזרות בכל משק בית, ועל כן הנזק הנגרם מפערי התיווך במחירים פוגע במתחם רחב היוצא מגדר מחיר הפירות והירקות גרידא.