הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תעשייה ירוקה: מפעלים יידרשו לעמוד ברישוי ירוק


המשרד להגנת הסביבה השיק אתמול (ג') את פרויקט חוק רישוי ירוק, פרי עבודה משותפת של ישראל והאיחוד האירופי. ה'היתר הירוק' יחליף את כלל ההיתרים שמנפיק כיום המשרד ויפחית את הביורוקרטיה המוטלת על התעשייה. בין ההיתרים שיאוחדו: היתר פליטה לאוויר, רעלים, פינוי פסולת מסוכנת, היתר הזרמה לים, היתר הטלה לים ועוד

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-06-2013



מסוף הדלק בנמל חיפה: מתקן מישוב אדים של תש"ן בע"מ צילום: פיני חמו

משרדי הסביבה של ישראל וגרמניה יעבדו יחד על הכנת חוק רישוי ירוק - לאסדרה סביבתית משולבת של מפעלי תעשייה. מטרת הפרויקט שהושק אתמול (ג') וייושם במשותף בין המשרדים הישראלי והגרמני, תהיה לקדם את הקמתו של רישוי סביבתי משולב לתעשייה בישראל.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי החוק החדש שיתבסס על הנחיות של האיחוד האירופי, ייעל את ההיתרים הקיימים לכלל היתר משולב אחד, ובכך יצור הליך רישוי אחד, אחיד ופשוט יותר. "היתר ירוק" יינתן בהליך של one stop shop, ויסיר מכשולים כגון הליכים ביורוקרטיים מסורבלים, חוסר במידע מרוכז, ותמיכה לא מספקת בהליכי הרישוי, וזאת תוך מתן ודאות למי שדוחפים לשינוי במגזר התעשייתי, עידוד רמת ביצועים סביבתיים גבוהה ומתן מסלול ירוק לחדשנות. בין ההיתרים שמנפיק כיום המשרד אשר יאוחדו למסלול ירוק אחד: היתר פליטה לאוויר, היתר רעלים, פינוי פסולת מסוכנת, היתר הזרמה לים, היתר הטלה לים ועוד.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

במסגרת הפרויקט, המשרד הפדרלי הגרמני לסביבה, שמירת טבע ובטיחות גרעינית (BMU) ורשויות נוספות מגרמניה, ידריכו את ישראל בתהליך של יצירת מערכת כזו, בהליך חקיקת חוק "רישוי ירוק", ובשיפור מערכות הדיווח הסביבתי. הפרויקט ממומן על ידי האיחוד האירופי בתקציב של 900,000 € ומתוכנן לתקופה של שנה וחצי.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: "אי אפשר לקדם סביבה בריאה ללא תעשייה ירוקה. לצד פעולות האכיפה הבלתי מתפשרות, בנינו תוכנית לצמיחה ירוקה יחד עם התעשייה. הליך הרישוי הירוק הוא המפתח לכך שמפעלים לא רק יצבעו עצמם בירוק, אלא באמת יהיו ירוקים – יפלטו פחות זיהום, ימחזרו פסולת, יצמצמו בצריכת משאבי הטבע ועוד".

האירוע להשקת הפרויקט המשותף התקיים אתמול בנמל יפו, במעמד השר להגנת סביבה עמיר פרץ, ראש משלחת האיחוד האירופי לישראל, השגריר אנדרו סטנדלי, ושגריר גרמניה בישראל אנדריאס מיכאליס. כמו כן, השתתפו מנכ״לית המשרד להגנת הסביבה, אלונה שפר (קארו), מנכ״ל משרד הכלכלה עמית לנג ומנכ״ל התאחדות התעשיינים אמיר חייק וכן נציגים מהתעשייה והחברה אזרחית.