הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחה של 30,000 ביצים משטחי הרשות


החשוד, תושב מזרח ירושלים נתפס הלילה בפעם השלישית. בבדיקה נמצאו הביצים כשהן עטופות בקרטונים הנושאים את שמה של חברת טמבור, זאת על מנת להטעות את הבודקים. משרד החקלאות אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית. שר החקלאות: '' המשרד ילחם עד חורמה בהברחות של מזון''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  12-06-2013


בעקבות מידע מודיעיני אשר התקבל במג"ב על כוונה להבריח ביצים משטחי הרשות לישראל באזור עוטף ירושלים, פעלו הלילה פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות בשיתוף עם משטרת ישראל מחוז ירושלים, לאיתור וסיכול נסיון ההברחה.

החשוד, תושב מזרח ירושלים בשנות ה- 40 לחייו בעל עבר קודם בהברחות ביצים, נתפס הלילה בפעם השלישית. בבדיקה נמצאו הביצים כשהן עטופות בקרטונים הנושאים את שמה של חברת "טמבור", זאת על מנת להטעות את הבודקים. משרד החקלאות מבקש להבהיר כי לחברת טמבור אין כל קשר לאירוע. מחקירה ראשונית עלה, כי גם נהג המשאית שהסיע את המבריח, נתפס בעבר על ידי פקחי משרד החקלאות. כנגד החשודים נפתחה חקירה. עברם של החשודים יובא בחשבון במסגרת גיבוש ההליכים המשפטיים. הביצים הועברו להשמדה בצו רופא וטרינר והרכב הוחרם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

משרד החקלאות ופיתוח הכפר אוסר על שיווק ביצים שמקורן מחוץ לגבולות ישראל, בשל העובדה שמדובר במוצר רגיש מבחינה בריאותית, כאשר לא מקפידים על שמירתו בטמפרטורה מתאימה.  משרד החקלאות מבקש מן הציבור להקפיד לרכוש ביצים בנקודות ממכר מוכרות ומסודרות בלבד ובטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות. כמו כן, יש לוודא את קיומם של תאריך תפוגה ושם מכון המיון על הביצים.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, יאיר שמיר: "משרד החקלאות יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית".