הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


השר נפתלי בנט: בכוונתנו להקצין את פערי ההטבות לטובת הפריפריה


שר הכלכלה אמר את הדברים בכנס דירקטורים של איגוד התעשייה הקיבוצית. המגנטיות של אזור המרכז לדבריו, היא אסון לאומי. ובכוונת הממשלה להקצין את פערי ההטבות לטובת הפריפריה וליצור מגנט הפוך שיתרום להגדלת האחיזה בגליל ובנגב

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  15-06-2013


''במסגרת חוק ההסדרים יעשה מהלך מאוד משמעותי לטובת הפריפריה שעדיין לא ניתן להרחיב עליו את הדיבור'' כך הצהיר שר הכלכלה נפתלי בנט, בכנס הדירקטורים של איגוד התעשייה הקיבוצית שהתקיים ביום חמישי האחרון ברמת גן. ''המגנטיות של אזור המרכז היא אסון לאומי. בכוונתנו להקצין את פערי ההטבות לטובת הפריפריה וליצור מגנט הפוך שיתרום להגדלת האחיזה בגליל ובנגב. עם עסקי אויר לא בנו מדינה ולא בונים מדינה''.

השר בנט שיבח את תרומתם של הקיבוצים להקמת המדינה וקביעת גבולותיה ואמר כי מיסוד הציונות נקבעו הגבולות לפי התלם האחרון שנחרש על ידי אנשי ההתיישבות וכי גם כיום כל קיבוץ הוא מקור תעסוקה לסביבתו ומונע השתלטות של גורמים זרים על אדמות המדינה. בנט הוסיף שהתעשייה הקיבוצית מוצאת את האיזון הנכון בין כלכלה חופשית לבין התנהלות הוגנת מול העובדים והסביבה וצריכה לפלס את הדרך בתחום זה עבור שאר עם ישראל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן בשיא, אמר שניהול התעשייה בפריפריה קשה יותר מכל הבחינות וכרוך בעלויות יקרות. כיום, התעשייה מהווה 80% מהכלכלה בקיבוצים והיא הבסיס לקיומם. בשיא אמר שהיחס לקיבוצים מאופיין בשנים האחרון בצרות עין והביא כדוגמה את מכירת וויז שזיכתה את היזמים בהערכה רבה, לעומת מקרים דומים בתעשייה הקיבוצית שהביאו לכותרות של קנאה ברווחיהם של החברים מהצלחת התעשייה אותה הקימו בעשר אצבעותיהם.

מזכיר התנועה הקיבוצית איתן ברושי, אמר שהקיבוצים מתמודדים עם איומים רבים כתוצאה מהמדיניות הממשלתית בתחומי הקרקעות, ההגבלים העסקיים, הטלת המע"מ על פירות וירקות שיש המדברים על חזרתה לסדר היום ועוד. הוא ביקש מהשר בנט להיות משענת ההתיישבות ולהחזיר את הקיבוצים למעמדם כחלק מעיצוב המדיניות הלאומית ולא קרבנות שלה.

בכנס השתתפו מאות מנהלים, יושבי ראש ודירקטורים במפעלים ובהנהלות הכלכליות של הקיבוצים והוא עסק בנושאי רגולציה, יחסי עבודה, מעורבות חברתית והערכות לשעת חרום.