הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות יאיר שמיר: תומך בהסדרת השימוש בקנביס רפואי


את הדברים אמר בכנס שנערך במסגרת תערוכת פרש אגרומשוב שהתקיימה בשבוע שעבר בתל אביב. שמיר ציין כי עמדת משרדו בסוגיית הקנביס הרפואי היא חיובית באופן חד משמעי, תוך הסדרת כללי אכיפה מסודרים שימנעו את הפצתו מעבר לחולים הזקוקים לו למטרות רפואית

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-06-2013



שר החקלאות בתערוכת פרש אגרומשוב, צילום: יח''צ

בכנס גידולי שדה בתערוכת פרש אגרו משוב 2013 שהתקיימה בשבוע שעבר בגני התערוכה ת"א, אמר שר החקלאות יאיר שמיר כי עמדת משרדו בסוגיית הקנביס הרפואי היא חיובית באופן חד משמעי, זאת תוך הסדרת כללי אכיפה מסודרים שימנעו את הפצתו מעבר למעגל החולים הזקוקים לו למטרות רפואית. שמיר הוסיף כי הוא מעוניין שהחקלאים יתחילו להרוויח מגידולי הקנביס שיש להסדירו על פי חוק, לטובת גידול עצמי וייצוא גם לחו"ל.

היום (א') אמורה ועדת השרים לחקיקה להחליט האם לתמוך בהצעת חוק שתגדיר את המריחואנה לראשונה באופן רשמי כחומר בעל תועלת רפואית. המשמעות היא, כי רופאים יוכלו לרשום לחולים שימוש בצמח כדי להקל על סבלם. את הצעת החוק יזמה חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ. 

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

עוד אמר השר יאיר שמיר בכנס שהתמקד השנה ב"חקלאות המחר", כי למרות הגזירות החקלאיות, תקציב משרד החקלאות הוא היחידי שלא קוצץ, מתוך הבנת הצרכים של החקלאים והתנגדותו הנחרצת להטיל מע"מ על פירות וירקות. שמיר הוסיף כי כבר בכהונתו הקרובה הוא מתכוון לפעול לטובת הגדלת מכסות המים לפרק זמן של 3 שנים, מהלך שאושר לאחרונה במועצת רשות המים ויאושר סופית לאחר שמיעת עמדות הציבור.  כמו כן הבטיח כי הוא יפעל להגדלת הקרנות למימון דוקטורנטים בחקלאות. לדבריו כבר בשנה הבאה יוקמו 2 כיתות פיילוט ראשונות שיבחנו לבגרות במקצוע החקלאות בהיקף של 5 יחידות.  שר החקלאות הצהיר בכנס כי ישראל מחויבת לשמור על אדמותיה וכפריה ולכן יש לבנות פלטפורמה שתאפשר לחקלאות לפרוח וגם לכלכלה ליהנות מפירותיה.