הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: יוסר הערר על החוק האוסר מכירת כבד אווז


השרים שמיר ואהרונוביץ' הודיעו כי יסירו את הערר שעצר את קידום הצעת החוק המבקשת לאסור מכירת כבד אווז שעבר פיטום מחו''ל, בתנאי שאיסור הייבוא יוחלף באיסור הסחר. ''החוק נועד לתכלית ראויה והומאנית והשינוי יאפשר לקדם את המשך החקיקה תוך שמירה על מניעת נזק כלכלי ליצוא הישראלי והטלת סנקציות בעקבות הפרת הסכמי הסחר הבינלאומי''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  16-06-2013


שר החקלאות יאיר שמיר והשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הודיעו היום (א') כי יסירו את הערר שעצר את קידום הצעת החוק למכירת כבד אווז שעבר פיטום, בתנאי שאיסור הייבוא יוחלף באיסור הסחר וזאת בכדי למנוע פגיעה בייצוא ונזק כלכלי למדינת ישראל תוך הפרת הסכמי הסחר הבינלאומיים

שינוי האיסור מיבוא לסחר מקובל גם על שר הכלכלה נפתלי בנט, ובלבד שאכיפת איסור הסחר תבוצע ע״י משרד החקלאות. לדברי השרים יצחק אהרונוביץ ויאיר שמיר ׳'החוק נועד לתכלית ראויה והומאנית של מניעת צער בעלי החיים. השינוי המוצע יאפשר לקדם את המשך החקיקה תוך  שמירה על מניעת נזק כלכלי ליצוא הישראלי והטלת סנקציות בעקבות הפרת הסכמי הסחר הבינלאומי. השינוי המוצע מיישר קו עם החקיקה במדינת קליפורניה בארה״ב שבה נאסר הסחר בלבד''.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ביום רביעי בשבוע שעבר אמורה הייתה הכנסת לאשר בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור סחר בכבד שיזם חה''כ הרב ליפמן (יש עתיד) ואשר אושרה ע''י ועדת השרים לחקיקה שלושה ימים קודם לכן. אלא שברגע האחרון, הגיש השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ’ ערר על ההחלטה, מהלך שבעקבותיו נדחתה ההצבעה בכנסת עד לדיון מחודש בנושא. בעמותת "אנונימוס" טענו כי השר אהרונוביץ' הגיש את הערר בעקבות ההתנגדות שהביע בישיבת הוועדה חבר סיעתו (ישראל ביתנו) שר החקלאות יאיר שמיר.

ישראל אסרה על פיטום עופות מים כבר לפני עשור, כאשר בג"ץ פסק שהפיטום הוא התעללות בלתי חוקית. ואולם כיוון שעד כה לא נאסר על יבוא המוצר, ניתן עדיין למצוא בארץ כבד שומני של אווזים וברווזים שעברו התעללות בחו"ל. ''הצעת החוק מבקשת להשלים את האיסור על פיטום עופות מים, ברוח החקיקה בקליפורניה, משום שהפיטום - בין אם נעשה בארץ ובין אם נעשה בחו"ל - מנוגד לתקנת הציבור הישראלית", נכתב בדברי ההסבר להצעה. הצעת החוק שהגיש חה''כ הרב ליפמן זוכה לתמיכה רחבה בכנסת ובממשלה.