הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נקבע מחדש קו 300 המטרים מחופי הכנרת


העלייה המשמעותית במפלס הכינרת שהתרחשה מאז חודש יוני בשנה שעברה גרמה לכיסוי שטח של כ-20 מטרים בחופים שבאזור האון, עין גב, צ'ינברי, ברניקי ושקמים. איגוד ערים כינרת הציב מצופים חדשים במי הימה בהתאם לתקנה לבטיחות השייט ושמירה על בטיחות הנופשים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-06-2013



מצופי השיט בכינרת, צילום:  אבי אריש - איגוד ערים כינרת

עלייה משמעותית של 1.455 מטרים במפלס הכינרת מחודש יוני בשנה שעברה, מחייבת לערוך מדידות חדשות סביב חופי הכינרת המיועדים לרחצה, כדי לקבוע מחדש את קו 300 המטרים מהחוף. איגוד ערים כינרת, המופקד על כלל סמכויות הטיפול, הפיקוח והאכיפה בחופי הכינרת, רכש מצופים חדשים והציב אותם בשבוע האחרון בתוך המים, בהתאם לתקנה 68 לבטיחות השייט. מפלס הכנרת עומד כיום על 209.09-.

 לדברי יוסי ורדי, יו"ר איגוד ערים כינרת, על אף חיבור מצופי השייט למשקולות בטון המייצבות את מיקומם בקרקעית, העלייה המשמעותית במפלס מי הכינרת הובילה לתזוזה ניכרת של עד 20 מטרים ברצועות החופים - האון, עין גב, צ'ינברי, ברניקי ושקמים. העבודות לקביעת הקו החדש התבצעו בעזרת מד טווח לייזר האומד את המרחק מקו החוף אל עומק המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כיום פרוסים כ- 60 מצופי שייט לאורכם של כל חופי הרחצה המוכרזים בכינרת. צוות פקחי איגוד ערים כינרת מתחזק את קו מצופי המים, כאשר המטרה החשובה הינה שמירת בטיחות הנופשים והמתרחצים.  "אנו עושים כל שביכולתנו בכדי לאפשר רחצה בטוחה ובכדי להסב את תשומת ליבם של מפעילי כלי השייט והנופשים לקו ה-300'' אומר משה הר ציון, מנהל אגף פיקוח ואכיפה באיגוד ערים כינרת. ''צוותי הפיקוח והאכיפה של איגוד ערים כינרת, פועלים בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל בכל חופי הכינרת המוכרזים לרחצה, ומתמודדים מידי שנה עם אכיפת תקנת בטיחות השייט, תקנות הדייג ואיסור נהיגת כלי רכב ברצועות החוף".

בעונת הרחצה 2012 ניתנו מאות התראות לאזרחים ונופשים אשר עברו על החוק וחולקו כ-200 דוחות בגובה של 250-3,200 שקלים למפעילי כלי שייט (סירות מנוע, אופנועי ים וכד') שסיכנו מתרחצים וגם לעברייני ניקיון ודייג לא חוקי. "אנו קוראים לכלל הציבור לשמור על כללי הבטיחות על מנת להבטיח הקיץ עונת רחצה בטוחה ומהנה" אומר הר ציון.