הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נדחה כנס המחאה של תנועות ההתיישבות


ביומיים האחרונים מתנהלים מגעים ושיחות עם משרד ראש הממשלה, האוצר, ובעיקר עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בסוגיות המרכזיות אותן העלו תנועות ההתיישבות. ביום חמישי תתקיים פגישה עם שר החקלאות יאיר שמיר וראשי התנועות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-06-2013


תנועות ההתיישבות החליטו על דחיית כינוס המחאה שתוכנן ליום ד' הקרוב (19/6), כנגד מדיניות הממשלה כלפיי ההתיישבות הכפרית בישראל.

ביומיים האחרונים מתנהלים מגעים ושיחות עם משרד ראש הממשלה, האוצר, ובעיקר עם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בסוגיות המרכזיות אותן העלו תנועות ההתיישבות - ביטול תקציב שיקום תשתיות קורסות ביישובים, איום בהפקעת קרקע חקלאית, אי-מתן אישורי בנייה בקיבוצים, וביטול הטבות לבנייה בפריפריה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, זימן את ראשי תנועות ההתיישבות לפגישה ודיון בנושאים שהועלו, וזו תתקיים ביום חמישי. ישתתפו מזכ"ל התנועה הקיבוצית איתן ברושי, מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שמוליק ריפמן, ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן.

לאור ההתפתחות הוחלט לדחות לעת עתה את כינוס החירום שתוכנן, מתוך כוונה וציפייה שבפגישה עם השר ובשיחות נוספות עם נציגי משרד ראש הממשלה והאוצר יוסדרו דרישות ההתיישבות.