הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחל עמוד: ראשי צבאים כרותים נמצאו על גדר השמורה


שני ראשים כרותים של צבאים נמצאו הבוקר (ג') על ידי פקח רשות הטבע והגנים בכניסה לנחל עמוד שבצפון. המקרה מצטרף לשורת אירועים אלימים כנגד פקחי הרשות ועכשיו גם כנגד בעלי חיים חסרי ישע. מנכ''ל רשות הטבע והגנים: ''אנחנו רואים זאת כעליית מדרגה באלימות נגד העובדים ונגד הטבע. המשטרה ואנחנו נחושים למצוא את האשמים ולהביא אותם לדין''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-06-2013



ראש צבי כרות בכניסה לנחל עמוד. צילום:  רשות הטבע והגנים

מראה מזעזע ניגלה הבוקר (ג') לעיניו של פקח רשות הטבע והגנים שהגיע לנחל עמוד בצפון: שני ראשים כרותים של צבאים נמצאו תלויים על הגדר בכניסה לנחל. הפקח מיהר להזעיק למקום את ליעד לינג, הממונה לחקירות ומודיעין של מחוז הצפון ברשות הטבע והגנים. "יש כאן אמירה חזקה של אותם בני העוולה. הם ממשיכם לצוד כמו עבריינים ולא מפחדים משום דבר.  אנחנו נמשיך לעסוק באכיפה נגד ציד לא חוקי יחד עם כוחות המשטרה. לא נרתע מאיומים'' אומר לנג. חקירה נפתחה בעניין.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

האירוע מצטרף לשורת מקרי אלימות כנגד פקחי הטבע והגנים בתקופה האחרונה. לפני חודש הותקף פקח הרשות בבריכת הנופרים בגן לאומי ירקון ע''י קבוצת רוכבי אופנועים וטרקטורונים שהתבקשו לעזוב את אזור הבריכה. בתגובה תקף אחד מהם את הפקח כשהלם עם קסדה בראשו. הפקח הובהל לבית החולים ונזקק לתפרים בראשו.  לפני כשבוע הוצתה מכוניתו של פקח הרשות ליד ביתו שמושב שדמות דבורה.

"אנחנו רואים זאת כעליית מדרגה באלימות נגד העובדים ונגד הטבע. זה התחיל באלימות נגד פקחים, הצתת רכב, וממשיך בעריפת ראשים של חיות בר מוגנות שהן סמל הטבע בישראל'' אומר מנכ"ל הרשות, שאול גולדשטיין. "המשטרה ואנחנו נחושים למצוא את האשמים ולהביא אותם לדין. רשות הטבע והגנים תמשיך לשמור על הטבע. כל מי שהסביבה והטבע חשובים לו, חייב לעמוד לצידה של הרשות במאבק החשוב הזה".