הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


סוכל נסיון הברחה של טון וחצי בשר משטחי הרשות לישראל


הבשר היה מיועד לשיווק בנקודות ממכר במרכז הארץ והובל בתוך רכב מסחרי ללא קירור. העברת מוצרים מהחי משטחי הרשות אסורה בשל החשש לבריאות הציבור. שר החקלאות: ''המשרד יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-06-2013


בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות על כוונה להבריח בשר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל, תפסו אמש (ג')  פקחי היחידה באזור יהודה ושומרון  1.5 טון של בשר בקר בתוך רכב מסחרי ללא קירור ובתנאים שאינם מתאימים להובלתו.

על פי חקירה ראשונית, הבשר היה מיועד לשיווק בנקודות ממכר במרכז הארץ. החשוד, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו נעצר לחקירה והודה במעשה. הרכב הועבר למגרש אחסנה, והבשר הועבר להשמדה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לדברי מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות רואי קליגר, תפיסות הבשר המוברח מבוססות על מידע מודיעיני רחב המאפשר לאנשי היחידה לאתר כלי רכב המבריחים בשר או כל תוצרת חקלאית אחרת, גם כאשר לכלי הרכב מראה תמים לחלוטין.

לדברי שר החקלאות יאיר שמיר, משרד החקלאות יילחם עד חורמה בהברחות של מזון, שמעבר לפוטנציאל הפגיעה בבריאות הציבור, מהוות גם עבירות של פשיעה כלכלית.

כידוע, חל איסור על העברת מוצרים מן החי משטחי הרשות הפלסטינאית בשל החשש לבריאות הציבור, וכמו כן חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח. במשרד החקלאות  מבקשים מהציבור להקפיד ולרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.