הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


דגי פירנאה מסוכנים נתפסו באזור חדרה


הדגים האסורים באחזקה ובגידול נתפסו בביקורת שגרתית של פקחי משרד החקלאות בחנות למכירת דגי נוי בחדרה. דגי הפירנאה ידועים כטורפים אכזריים במיוחד. הם מתרבים במהירות ועלולים להסב נזק לבני האדם ולהפר את האיזון האקולוגי במקווי המים בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  19-06-2013



דגי הפירנאה שנתפסו באזור חדרה: שאדי חליל

במסגרת ביקורת שגרתית של פקחי אגף הדיג והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, התגלה אתמול (ג') אקווריום ובו חמישה דגי פירנאה אדומים בחנות למכירת בעלי חיים ודגי נוי באזור חדרה. בעל החנות בשנות ה-30 לחייו, טען בחקירה כי הדגים לא יועדו למכירה אלא שמשו לתצוגה בלבד, וכי לא היה מודע לעובדה כי אחזקתם אסורה. לאחר שהוסבר לו כי דגי הפירנאה אסורים לייבוא, שיווק ואחזקה על פי חוק, הם הוחרמו מרשותו.

דגי הפירנאה הינם דגים מסוכנים מאוד המתרבים במהירות וביכולתם לגרום לפגיעה חמורה בבני אדם. לא זו בלבד, אלא שהם עלולים גם לפגוע פגיעה הרסנית בדגה במקווי המים של ישראל, בשל העובדה שעם התרבותם יוכחדו אוכלוסיות שלמות של דגים והאיזון האקולוגי יופר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

דגי הפירנאה גדלים לרוב במרכז אמריקה בנהר האמזונס. הם ניזונים מציפורים, תולעים ודגים אחרים, אורכם מגיע ל-30 ס"מ והם ידועים כטורפים אכזריים במיוחד. נשיכה של דג פירנאה עלולה לגרום אף למוות, מאחר והדם מושך לאזור דגי פירנאה נוספים. לאור כל זאת, החזקתו בישראל נאסרה בחקיקה

מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות חיים אנג'וני: "תופעת אחזקת דגי פירנאה בישראל הנה עבירה על החוק. הדגים מתרבים במהירות ועלולים להסב נזקים חמורים לאדם ולדגה בישראל. מדובר בסכנה אמיתית וממשית לבני אדם ולאוכלוסיית הדגה המקומית".