הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תוצרת חקלאית שיועדה להשמדה הועברה למאות אלפי נזקקים


בחצי השנה האחרונה נקטפו והועברו כ-300 טונות של פירות וירקות ל-170 עמותות. המבצעים התאפשרו תודות לשיתוף פעולה בין חברת 'קנט' המבטחת נזקי טבע בחקלאות וארגון 'לקט ישראל' המקיים מגוון פעילויות המבוססות על ניצול עודפי מזון למשפחות נזקקות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  20-06-2013



פעילות לקט ישראל בנהלל, צילום: לקט ישראל

במסגרת שיתוף פעולה בין חברת 'קנט' המבטחת נזקי טבע בחקלאות, וארגון 'לקט ישראל' הועברו בחצי השנה האחרונה כ-300 טון פירות וירקות ל-170 עמותת לנזקקים. מבצעי האיסוף התאפשרו הודות לחברת קנט, שביצעה הערכות נזק ביבולים שונים ברחבי הארץ שנפגעו בצורה קלה והפכו ללא כדאיים לשיווק. קנט פיצתה את המגדלים בהתאם לחוזה הביטוח ובמקביל הזעיקה למקום את צוות המלקטים של ארגון לקט ישראל שבעזרת רבים מרחבי הארץ, הצילו את היבולים השונים מפני השמדה. במקביל לתרומה, איסוף היבול ע"י לקט ישראל חסך לחקלאים את הצורך וההשקעה שבאיסוף התוצרת והשמדתה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

לקט ישראל הוא ארגון גג המספק מזון ותמיכה לקרוב ל-200 עמותות לנזקקים. שיתוף הפעולה בין קנט ולקט ישראל, שנמשך מזה תקופה ארוכה, החל לאחר ששמאי החברה נוכחו לראות כי לאחר הקטיף נותרים טונות רבות של סחורה שלא נקטפה, אם בשל פגיעות כתוצאה מנזקי טבע, אם בשל מחסור בכוח אדם ואם בשל העובדה שהגידול לא עמד בסטנדרטים לייצוא. אף על פי שמדובר ביבול שניזוק קלות או לעיתים קרובות לא ניזוק כלל, לא ניתן למכרו והוא נשאר בשדות ומרקיב. בעקבות שיתוף הפעולה, תוצרת זו מועברת למשפחות נזקקות.

"דווקא בימים אלו, מרגש לראות את ההיענות ההולכת וגוברת של המגדלים לתרום מתוצרתם לנזקקים'' אומר מנכ''ל קנט דודי גינצבורג. ''אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הפעולה ונעשה ככל האפשר על מנת להרחיבו."

ארגון לקט ישראל תומך בעשרות אלפי אנשים מדי יום באמצעות עמותות סיוע לנזקקים. הארגון מקיים מגוון פעילויות ארציות המבוססות על ניצול עודפי מזון, החל מקטיף בשדות חקלאיים ואיסוף מזון מבושל ואפוי, ועד לתמיכה מקצועית בתחום בטיחות המזון ותזונה נבונה. כל זאת תוך דאגה לשמירה על איכות הסביבה.

בישראל חיים למעלה מ- 1.8 מיליון אנשים שאינם זוכים לתזונה מספקת, בניהם יותר מ- 850 אלף ילדים. לקט ישראל שם לו למטרה לספק מזון, תשתיות ותמיכה מקצועית לעמותות לנזקקים. הארגון הוקם כמיזוג של שתי עמותות המזון המובילות "משולחן לשולחן" ו"לקט בנק מזון", והוכר ע"י רשת בנקי המזון הגלובלית GFN, ארגון הפועל לחיזוק עמותות מזון ברחבי העולם,כבנק המזון הלאומי של ישראל.


מתנדבי לקט ישראל בשדות צילום: יח''צ