הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


שר החקלאות: נפעל למציאת פתרונות למשבר בענף הבקר


הדברים נאמרו בכנס החירום של מגדלי הבקר והצאן שנערך בשבוע שעבר. סוכם כי צוות עבודה משותף יגבש את ההמלצות לקידום החקיקה לשימור הענף ומקורות הפרנסה של המגדלים, לרבות הסדרת הרעיה וחוק סימון הבשר. הצוות יבחן דרכים לצמצם את הפשיעה החקלאית ואת ביטחונם האישי של החקלאים, את אופן ההתמודדות עם השחיטה השחורה ואת סוגיית הריכוזיות בענף והחשיפה ליבוא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-06-2013


"משרד החקלאות יפעל למציאת פתרונות למשבר בענף הבקר תוך שימור המשק המשפחתי ובחינת הריכוזיות בענף''. כך אמר שר החקלאות יאיר שמיר בכנס החירום של מגדלי הבקר שנערך בשבוע שעבר במושב ניצני עוז, בהשתתפות מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, ראשי ארגוני המגדלים ולמעלה מ-300 חקלאים מכל הארץ. בכנס שעסק במשבר בענף הבקר והצאן הוצגו הנתונים על היקף המשבר וראשי ארגוני המגדלים העלו את הצורך בהתערבות דחופה של משרד החקלאות להצלת הענף.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בתום המפגש סוכם על הקמת צוות עבודה משותף למשרד ולמגדלים, שיגבש את ההמלצות לקידום החקיקה לשימור הענף ומקורות הפרנסה של המגדלים, כאשר שני הנושאים המרכזיים הם הסדרת הרעיה וחוק סימון הבשר (איסור מכירת בשר קפוא שהופשר בתור בשר טרי). כמו כן, הצוות יבחן את הדרכים לצמצם את הפשיעה החקלאית ואת ביטחונם האישי של החקלאים, את אופן ההתמודדות עם השחיטה השחורה וכן יבחן לעומק את סוגיית הריכוזיות בענף והחשיפה ליבוא. על פי הנתונים שהוצגו בכנס, בניגוד לתחזית, בשנתיים האחרונות הגדלת היקף היבוא והורדת המכסים הובילו דווקא לעליית מחירי הבשר לצרכן.

השר שמיר ציין כי משרד החקלאות בראשותו מחויב לשימור המשק המשפחתי במיוחד בפריפריה וכי המשרד ינקוט בצעדים הדרושים למציאת הפתרונות למשבר בענף הצאן והפיטום שיאפשרו את המשך פריסתה של ההתיישבות, תוך מתן מענה לצרכי ההתייעלות לטובת המגדלים וכלל הציבור במדינת ישראל.