הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פורסמו מסמכי שלב המיון המוקדם בפרויקט השוק הסיטונאי


השוק שיוקם בצומת מסובים יחליף את השוק הסיטונאי הקיים כיום בצריפין וישרת את הסיטונאים, הקמעונאים ויתר הגורמים שעוסקים בסחר בפירות וירקות באזור גוש דן

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-06-2013



הדמייה של השוק הסיטונאי במסובים

ועדת המכרזים הבינמשרדית המשותפת למשרדי האוצר, החקלאות וראש הממשלה, בראשות סגן בכיר לחשבת הכללית יריב נחמה, פרסמה היום את מסמכי המיון המוקדם לפרויקט הקמה ותפעול של שוק סיטוני חדש ומודרני באזור מחלף מסובים.

השוק שיוקם יחליף את השוק הסיטוני הקיים כיום בצריפין וישרת את הסיטונאים, הקמעונאים ויתר הגורמים שעוסקים בסחר בפירות וירקות באזור גוש דן. הקמת השוק תבוצע בשיטת ה-BOT במסגרתה הזוכה שיבחר במכרז יהיה אחראי למממן, לתכנן להקים ולתפעל את השוק למשך תקופה של כ-25 שנה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בהודעת משרד האוצר שפורסמה היום, נאמר כי השוק החדש צפוי להוביל לירידה במחיר הפירות והירקות לצרכנים באמצעות צמצום בעלויות התיווך והפחת הגבוהות השוררות בשוק זה, וכן באמצעות הגברת השקיפות לגבי המחירים שנקבעים בשוק, תוך הכנסת מערכת מסחר אלקטרונית שתציג את המחירים בשוק בזמן אמת ובאמינות גבוהה.

במסגרת שלב המיון המוקדם נדרשים גופים שונים במשק, שביכולתם, לממן, להקים ולתפעל שוק סיטוני, להתאגד לחברה ייעודית ולהוכיח את עמידתם בתנאי הסף שקבעה הוועדה בשלושת תחומים אלו. רק גופים שתבחן הוועדה ותודיע כי עמדו בתנאי הסף יוכלו להשתתף במכרז העיקרי שצפוי להתפרסם בחודשים הקרובים.

בשיטת ה-BOT מתקיים שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי בהקמת פרויקטים והפעלתם לתקופה ארוכה. היתרון המרכזי בשיטת ה- BOT נעוץ בכך שהיא נסמכת על החוזקות של כל אחד מן המגזרים ובכך מאפשרת להקים את הפרויקט הטוב ביותר, היעיל ביותר והחסכוני ביותר. בשיטה זו בוצעו ברחבי המדינה פרויקטים רבים כגון: הנתיב המהיר, כביש 6, הרכבת הקלה בירושלים, מתקני ההתפלה ועוד.