הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ים בטוח אחד: 151 דוח''ות ניתנו לנהגים שנסעו על החוף בסוף השבוע


במבצע אכיפה משולב רחב היקף שהתקיים בחופי ישראל בשבת האחרונה, נרשמו דוחו''ת לבעלי כלי רכב שחנו או נסעו על חוף הים במרחק של 100 מטרים מקו המים. לראשונה ליווה מסוק את הכוחות והפנה אותם לעבר כלי הרכב בחוף. במקרה אחד הותקפו שוטר וקצין משטרה. רשות הטבע והגנים: ''אנחנו מחויבים להמשיך ולשמור על הסביבה, על המשפחות, הילדים וצבי הים שנפגעים שוב ושוב מכלי רכב שמקומם איננו בחוף''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-06-2013



צילום: באדיבות יגאל דקל

נוסעים על החוף ? רואים אתכם גם מלמעלה. במסגרת מבצע משולב רחב היקף שהתקיים בחופי ישראל בשבת האחרונה, נרשמו 151 דוחו"ת לבעלי כלי רכב שחנו או נסעו על חוף הים במרחק של 100 מטרים מקו המים.

המבצע כלל כוחות רבים של פקחי רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל שיטור ימי, אגף התנועה ותחנות משטרה וכיסה את חופי הים התיכון מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום, מפרץ אילת והכנרת. לראשונה לאורך כל המבצע, ליווה מסוק את הכוחות והפנה אותם לעבר כלי רכב בחוף - ג'יפים, טרקטורונים ואופנועים, וכלי שייט בים. במקרה אחד הותקפו שוטר וקצין משטרה, החשוד נעצר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מבצע "ים בטוח אחד" אשר פתח את סדרת מבצעי האכיפה המתוכננים לעונת הקיץ שם דגש על טיפול נחוש ובלתי מתפשר בכל מי שיפר את החוק, יסכן את שלומם של הנופשים בחוף הים ויפגע בערכי הטבע שבחוף.

לדברי אלדד פלד, ראש אגף פיקוח ומבצעים ברשות הטבע והגנים בשנת 2012 ניתנו למעלה מ-3,000 דוחות לעברייני החוף בסכומים של 1,000 ₪ אם העבירה נעשתה בחוף מוכרז, שמורת טבע או גן לאומי. ו-500 ₪ אם היא בוצעה בשטח או בחוף פתוח. "רוב ציבור הנופשים נותן לנו גב חזק, כי זה מפריע להם והם מבקשים לשמור על הילדים שלהם מפני כלי רכב שמשתוללים בחוף''. יחידת האכיפה פועלת בשיתוף עם עמותת 'אור ירוק' כדי שהעבירה תהיה רשומה בחוק דרך פקודת תעבורה, ומי שעבר על החוק יקבל גם נקודות.

שאול גולדשטיין, מנכ"ל הרשות: "המדינה הפקידה בידינו את הצורך לשמור על החופים פנויים לציבור. רשות הטבע והגנים מחויבת למשימה בשביל לשמור על הסביבה, על המשפחות, הילדים וצבי הים שנפגעים שוב ושוב מכלי רכב מנועיים שמקומם איננו חוף הים".


צילום: באדיבות יגאל דקל


צילום: באדיבות יגאל דקל


צילום: באדיבות יגאל דקל


צילום: באדיבות יגאל דקל