הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


בני נוער ממשפחות דבוראים בישראל השתתפו בכנס בגרמניה


הדבוראים הצעירים גיל סורקין וגוני ברקן מקיבוץ עין חרוד מאוחד ואלה חורש מכרכור, נבחרו על ידי מועצת הדבש הישראלית לייצג את ישראל בכנס בינלאומי לדבוראים צעירים בגרמניה. שלושתם עובדים במכוורת בכל ימות השנה, בין שיעורי הבית, הפעילויות החברתיות והתחביבים השונים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-06-2013



מימין: גוני ברקן אלה חורש וגיל סורקין. צילום: שחר חורש

הדור הבא של הדבוראים: שלושה דבוראים צעירים שנבחרו על ידי מועצת הדבש הישראלית, יצגו את מדינת ישראל בכנס דבוראים צעירים שנערך במיניסטר שבגרמניה וננעל אמש. הדבוראים הצעירים הם גיל סורקין וגוני ברקן מקיבוץ עין חרוד מאוחד ואלה חורש מכרכור. השלושה נבחרו בזכות מעורבותם בגידול דבורים בשגרת היום יום, בין המבחנים, החוגים ושיעורי הבית, ובשל ההכרה וההבנה שלהם בחשיבות הענף שקיומו קריטי לקיום החקלאות ברחבי העולם.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בכנס הבינלאומי השתתפו דבוראים צעירים מאנגליה, אירלנד, איטליה, לטביה, ליטא, הולנד, רוסיה ומדינות נוספות. הדבוראים השתתפו בסדנאות לטיפול וגידול דבורים, עבודת הכוורת,  ועוד.  כנס הדבוראים הצעירים הבינלאומי, מקבל משמעות במיוחד בשנה זו, לנוכח התופעה הקשה ביותר של העלמות כשליש מאוכלוסיית הדבורים בשנים האחרונות, איתה מנסים להתמודד ברחבי העולם וגם בישראל במחקרים שהוקצו להם משאבים רבים כדי להתחקות אחר הסיבות לתופעה המדאיגה.

מנכ"ל מועצת הדבש הרצל אבידור: "אני מברך את הדבוראים הצעירים על ייצוג ישראל בכנס כה חשוב ובתקופה קריטית זו לענף הדבורים, בה אנו שותפים לבעיה כלל עולמית של היעלמות אוכלוסיית הדבורים. המטרה הינה להביא למודעות את חשיבותו ותרומתו של ענף הדבורים עבור האדם. הדבוראים הצעירים שהשתתפו בכנס, הינם בנים של משפחות דבוראים ותיקות, הקרובים מאוד לנושא ולמקצוע''.

על  הדבורים הצעירים

גיל סורקין (14) הוא בן למשפחת דבוראים מקיבוץ עין חרוד מאוחד. המכוורת הינה חלק בלתי נפרד מחיי המשפחה. כשהצטרף לאביו לעבודה במכוורת, התאהב עוד יותר בענף. הוא אורז דבש, מתחזק הכוורות, רודה במכונת הרדייה ולעיתים גם יוצא לעבודות השטח ומבין את חשיבותה של המעופפת הקטנה להמשך קיומנו. בנוסף, גיל אוהב לבלות עם משפחתו ועם חברים, לטייל, לשחק במחשב וגם במשחקי כדור.

גוני ברקן (14) הוא בנם של עדי וקובי ברקן, דור רביעי בקיבוץ עין חרוד מאוחד. כשהחל לעבוד במכוורת, התאהב בדבורת הדבש והוא מקווה להמשיך ולהעמיק את הידע שלו בתחום בעתיד.
במסגרת העבודה מתנסה גוני במגוון תחומים בגידול דבורים ומתרגש תמיד לקראת ראש השנה, אז מורגש לחץ עבודה רב ויש צורך לספק הזמנות רבות לקראת החג. גוני מנגן בגיטרה כבר שנה שלישית, אוהב מוזיקה, טיולים, כדורגל ולבלות עם חברים.

אלה חורש (14) היא דור שלישי למשפחת דבוראים מכרכור. סבה יענקל'ה חורש ז"ל הקים את "משק חורש" בשנת 1953 ומאז כל המשפחה עובדת במשק. אלה נולדה עם האהבה לדבורים ומתלווה לאביה מגיל צעיר לעבודת המכוורת, ומעל הכל, הדבר שהכי מעניין אותה זו דבורת הדבש, שאחראית על האבקת הגידולים החקלאיים. היא חוקרת אותה ומגלה כל יום דבר חשוב אחר. משפחת חורש הקימה משק הדרכה בגן שומרון ואלה הצעירה משתתפת בימי הדרכה והפעלה שנערכים במקום. בנוסף, הדבוראית הצעירה גם משחקת בקבוצת הכדורסל של היישוב, בקבוצת כדורעף של בית הספר, מנגנת על גיטרה בס, חברה במועצת התלמידים של בית הספר ובת צופים אמתית.