הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


חדש ברפת: מערכת חדשנית תזהה את מחזור הייחום בפרות


אפיאקט II שפותחה ע''י חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, נחשבת למערכת המדויקת ביותר בעולם, ומציבה רף חדש ברמת הדיוק וזיהוי הייחום בפרות ובאיתור גורמים המפריעים להן. המערכת תאפשר גם לאתר בעיות במהלך ההיריון, מחלות בשלב מוקדם, ותשפר את איכות חיי הפרות ברפת. האפיאקט תוצג בכנס מדעי הבקר שיתקיים בשבוע הבא בירושלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  27-06-2013


חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, העוסקת במחקר ובפיתוח פתרונות מתקדמים לענף הרפת, תחשוף בכנס מדעי הבקר שיתקיים בשבוע הבא, מערכת חדשנית המסוגלת לזהות את מחזור הייחום בפרות. הכנס יערך בירושלים בתאריכים 2-4 ביולי, בהשתתפות רפתנים מכל הארץ ומיטב המומחים בענף הרפת.

AfiAct II היא הדור החדש של מערכת זיהוי הדרישות הקיימת, שנחשבת למדויקת ביותר בעולם. היא תשפר בין היתר את התוצאות הן מבחינת רגישות הזיהוי והן מבחינת דיוק הזיהוי, והיא מתאימה גם לעגלות ברפת. הדור החדש של אפיאקט מציב רף חדש ברמת הדיוק וזיהוי הייחום בפרות ובאיתור גורמים המפריעים להן. כמו כן יתאפשר לאתר בעיות במהלך ההיריון, מחלות בשלב מוקדם, ולשפר את איכות חיי הפרות לצד הגדלת הרווחיות של הרפת.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

''לשמירה על רווחת הפרה חשיבות רבה מעבר לצורך הטבעי לדאוג לנוחות מרבית עבור בעלי החיים שתחת השגחתנו'' אומר ד"ר אלון ארזי, מנהל תחום המחקר היישומי באפימילק. ''כבר שנים רבות שמחקרים מוכיחים קשר ישיר בין תנאי המחיה ורווחת הפרות לתנובת החלב. פרה רגועה ורובצת מניבה תוצרת טובה יותר מפרה לחוצה וחסרת שקט''.

האפיאקט II מורכבת מתגים שנמצאים על רגל הפרה ומשדרים נתונים רצופים בעת פעילות, עמידה או רביצה בעזרת טכנולוגיה יציבה של תקשורת רדיו אלחוטית ארוכת טווח. טכנולוגיה זו מאפשרת תמיכה במספר רב של תגים והיא חסכונית באנרגיה. התג מעביר את הנתונים לאנטנה הממוקמת בסככה, שמשדרת את נתוני כל הפרות דרך תקשורת אלחוטית סטנדרטית (Wi-Fi) לתוכנת הניהול ובכך חוסכת את הצורך בחיווט בתוך הרפת. התגים החדשים קלים לרתימה והורדה ומשתלבים במכוני אפימילק ללא צורך בשינויים או תאימות מיוחדת.

חברת "אפימילק" בבעלות קיבוץ אפיקים וקרן ההשקעות פורטיסימו קפיטל, היא החברה המובילה בעולם בתחום הטכנולוגיות לענף הרפת והצאן. החברה הייתה הראשונה שפיתחה והכניסה לשימוש את מד החלב האלקטרוני. בין מוצרי הדגל של החברה: אפילאב – לניתוח מרכיבי החלב תוך כדי החליבה ואיתור מוקדם של בעיות, פידומטר פלוס – למעקב אחר שינויים בהרגלי התנועה והמנוחה של הפרות ומערכת אפיפארם לניהול הרפת. מערכות אפימילק פועלות ביותר מ- 50 מדינות בחמש יבשות.