הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנובה הודיעה על הורדת מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה


החברה הודיעה לקמעונאים שבעקבות ירידת מחיר החלב הגולמי, היא מורידה את מחיר הקוטג' ב-4.2% וגבינה לבנה ב-2.5%. עקב כך, המחיר המומלץ לצרכן ירד ל-5.95 שקלים לקוטג' ו-6.5 שקלים לגבינה לבנה. מנכ''ל תנובה: ''התחייבנו להיות קשובים לצרכן''. איציק אלרוב מיוזמי מחאת הקוטג': ''הורדת המחירים היא לעג לרש''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  01-07-2013


תשלובת החלב של קבוצת תנובה הודיעה היום כי היא מורידה את מחיר גבינת הקוטג' לקמעונאים, וכן את המחיר המומלץ לצרכן של הקוטג' מ-6.21 ₪ ל-5.95 ₪. כמו כן מורידה החברה את מחיר הגבינה הלבנה (250 גרם) לקמעונאים, וכן את מחירה המומלץ לצרכן מ-6.67 ₪ ל-6.5 ₪.

לדברי החברה, ההורדה מתאפשרת בהמשך לירידת מחיר המטרה של החלב ב-9.73 אגורות (המחיר אותו מקבלים הרפתנים עבור ליטר חלב גולמי). הורדת המחיר תיכנס לתוקף ביום ג' בבוקר עם ההודעה לרשתות השיווק והקמעונאים. מדובר בהורדה של 4.2% במחיר המומלץ לצרכן של הקוטג' ובהורדה של 2.5% במחיר המומלץ לצרכן של הגבינה הלבנה.

אריק שור מנכ"ל קבוצת תנובה: "התחייבנו להיות קשובים לצרכן ולהתנהל ברגישות במוצרינו הבסיסיים ועל כן קיבלנו החלטה להוריד את המחירים שלנו לקמעונאים וכן להמליץ על הורדת המחירים המומלצים של הקוטג' והגבינה הלבנה לצרכן, שהינן מוצרי יסוד ונמצאים בכל בית בישראל". עוד הוסיף שור ואמר: "אנחנו בוחנים באופן קבוע את המחירים שלנו במטרה לעדכן אותם בהמשך להתפתחויות במשק ולמגמות של עלויות כלל חומרי הגלם ועלויות הייצור ובתוכם מחיר המטרה. הורדת מחיר המטרה בשיעור ניכר מאפשרת לנו לבצע הורדה במחירינו וכן במחירים המומלצים על ידי תנובה של מוצרי בסיס אלו לטובת הצרכנים".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תנובה לא מבטלת את ההתייקרויות במוצרים שלה מאוקטובר 2012, אז עלה מחיר שמנת מתוקה ב-2.5%, משקאות חלב, גבינות צהובות, גבינות מלוחות ויוגורטים ב-4.8% ומעדנים ב-3.5%. התייקרויות אלה נבעו לטענת תנובה מעלייה במחירי התשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו') ומהתייקרות עלויות הייצור - חשמל, מים, דלק וארנונה. תנובה גם לא מבטלת את עליית המחירים שלה מפברואר 2012, אז התייקרו מוצרים 'צמודי פיקוח' כמו חמאה 200 גרם וחלב 2 ליטר ו-1.5 ליטר.

אייל עופר, דובר "ישראל יקרה לנו" וממובילי מחאת יוקר המחייה מסר בתגובה: "בפועל, לפני שנתיים בעקבות המחאה מחירי הקוטג' ירדו למחיר שבין 4.5 ל-4.9 שקלים. במשך שנתיים המחיר בפועל לצרכן עלה וטיפס בעשרות אחוזים. כעת, בצעד שיווקי מבריק, תנובה גורמת לנו לחשוב שהיא עושה לנו טובה גדולה למרות שגם הם יודעים שמחיר הקוטג' שאותו מכרו מייד לאחר המחאה היה מחיר הרבה יותר הגון. הורדת מחיר הקוטג' בזמן המחאה היתה הוכחה שכלל מחירי המזון בישראל יכולים לרדת בעשרות אחוזים".

איציק אלרוב מיוזמי מחאת הקוטג' אומר כי הורדת המחירים היא לעג לרש. לדבריו, חברה המוכרת מוצרים רבים במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים ממחיריהם באירופה ובארצות הברית אינה יכולה להתפאר בהוזלה של מוצרים אחדים.