הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מנכ''ל תנובה: הכנסנו את הקוטג' לפיקוח עצמי


את הדברים אמר המנכ''ל אריק שור בכנס מדעי הבקר בירושלים, יממה לאחר שתנובה הודיעה כי היא מורידה את מחיר הקוטג' ב-26 אג' ואת מחיר הגבינה הלבנה ב-17 אג'. ''החלטנו שכל ההשקות שלנו יהפכו להיות עם מסרים פשוטים וברורים. במקום לפנות לרגש פנינו לרציונל - למחיר הוגן, לטעם, לנוחות ולבריאות''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  02-07-2013


"מחאת הקוטג׳ גרמה לתנובה לשים דגש על דעת הצרכן וצרכיו, וכחלק ממדיניות זו הכנסנו את הקוטג׳ לפיקוח עצמי״, כך אמר הבוקר אריק שור מנכ״ל תנובה, בכנס מדעי הבקר בירושלים, יום לאחר שתנובה הכריזה על הורדת מחירי הקוטג׳  ב-26 אג' והגבינה הלבנה  ב-17 אג'.

שור התייחס למהפך שעברה תנובה בשנתיים האחרונות ואמר: ״החלטנו שכל ההשקות שלנו יהפכו להיות עם מסרים פשוטים וברורים. במקום לפנות לרגש פנינו לרציונל - למחיר הוגן, לטעם, לנוחות ולבריאות. למשל, אריזת ליטר וחצי של החלב הושקה לאור הצורך שזיהינו אצל הצרכן וזאת למרות שלנו כמובילי שוק לא היה צורך בכך". שור הוסיף שעל אף שמחירו של החלב באריזת ליטר וחצי לא מפוקח, המחיר המומלץ לצרכן על ידי תנובה נקבע על פי נוסחת הפיקוח.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

"בשנת 2013 שינינו טקטיקה, שמנו פוקוס על הפן הבריאותי, השקנו את המצפן התזונתי, הפחתנו נתרן בקוטג' והפחתנו סוכר בקרלו ובשוקו. עוד השקנו מוצרים מופחתי שומן, מוצרים ללא חומרים משמרים וכמו כן, אנחנו משיקים גם מוצרים לאוכלוסיות נישה כמו חלב דל לקטוז". שור הוסיף כי הרפתנים הינם השותפים הטבעיים של תנובה וחוזקו של הענף נעוץ בשותפות מוצלחת זו.

שר החקלאות יאיר שמיר קרא לרפתני ישראל להתאגד על מנת להתמודד עם האתגרים הצפויים לנוכח מתווה לוקר שמעמיד את הענף באתגר משמעותי, וכי המשרד יפעל באמצעות ועדת המעקב על מנת לשפר ולסייע למשקים המשפחתיים.  שמיר ציין עוד כי שלושת הדברים החשובים ביותר לחקלאות לא מצויים בשליטת משרד החקלאות -  מים, אדמה ועובדים זרים, אך במבנה הממשלה הנוכחי יש עם מי לדבר וישנו שיתוף פעולה על מנת להתמודד עם הסיטואציה הזו. שמיר הוסיף, כי בכוונתו לגייס כספים מהסקטור הפרטי על מנת לפתח את מחלקת הפיתוח והמחקר במשרד.

כנס מדעי הבקר נערך במעמד שר החקלאות יאיר שמיר, יו״ר שטראוס עפרה שטראוס, מנכ״ל מועצת החלב שייקה דרורי, יו״ר התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, מזכ״ל התאחדות מגדלי הבקר יעקב בכר ובהשתתפות אלפיים אנשי תעשיית החלב ורפתנים.