הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


פקחים ושוטרים הותקפו בכפר חורפייש; גופות צבאים נזרקו מהחלונות


במהלך חיפוש שנערך בכפר בעקבות חשד לציד בלתי חוקי ולאחזקת חיות בר מוגנות, הותקפו הפקחים על ידי תושבים וחלקי בשר קפוא של צבאים הושלכו מהחלונות. מקרה זה מצטרף לשורת מקרי תקיפה והתעללות בחיות בר שבוצעו בחודשים האחרונים ע''י עברייני ציד. רשות הטבע והגנים: נמשיך לשימור על הטבע ועל חיות הבר

שלומית קידר, הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  04-07-2013


במסגרת המלחמה הבלתי מתפשרת של רשות הטבע והגנים בעברייני ציד, היום (ה') בשעות הצהריים נכנסו פקחי הרשות בליווי כוח משטרתי לכפר חורפייש בצפון הארץ, כאשר בידיהם צו חיפוש שניתן בהוראת בית משפט בעקבות חשד לציד בלתי חוקי ואחזקת חיות בר מוגנות.

מרשות הטבע והגנים נמסר כי במהלך החיפוש ניסו חלק מתושבי הכפר למנוע את ביצוע הצו, תוך שהם תוקפים את הפקחים וזורקים חלקי בשר קפוא של צבאים דרך החלונות. תלונות הוגשו במשטרה בגין התקיפה ונפתחה חקירה במשטרה וברשות. מנהל מחוז הצפון ברשות גיא איילון אומר היום: "שיתוף הפעולה עם המשטרה בשילוב נחישות הפקחים מעיד שלא נרפה לרגע ונמשיך לשמור על הטבע ועל חיות הבר".

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

כזכור, לפני כעשרה ימים, במעשה שנראה כמו המשכו של 'מסע נקמה' כנגד רשות הטבע והגנים, נמצאו 4 ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה, סמוך לכביש הראשי. על פי החשד, מדובר בציידים העוסקים בציד לא חוקי באזור הצפון ומבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגדם. שבוע לפני כן, אירע מקרה דומה בו נמצאו תלויים על הגדר בכניסה לנחל עמוד שני ראשים כרותים של צבאים.  ליעד לינג, הממונה לחקירות ומודיעין של מחוז הצפון ברשות הטבע והגנים, אמר באותו האירוע: ''יש כאן אמירה חזקה של אותם בני העוולה, שממשיכים לצוד כמו עבריינים ולא מפחדים משום דבר''. לינג הוסיף כי ברשות הטבע והגנים ימשיכו לעסוק באכיפה נגד ציד לא חוקי יחד עם כוחות המשטרה, ולא יירתעו מאיומים.

אירועים אלה מצטרפים לשורת מקרי אלימות כנגד פקחי רשות הטבע והגנים בתקופה האחרונה: תקיפת פקח בבריכת הנופרים בגן לאומי ירקון ע''י קבוצת רוכבי אופנועים וטרקטורונים, הצתת כלי רכב של פקח אחר ליד ביתו שמושב שדמות דבורה ומקרים נוספים.

"אנחנו רואים זאת כעליית מדרגה באלימות נגד העובדים ונגד הטבע. זה התחיל באלימות נגד פקחים, הצתת רכב, וממשיך בעריפת ראשים של חיות בר מוגנות שהן סמל הטבע בישראל'' אמר מנכ"ל הרשות, שאול גולדשטיין. "המשטרה ואנחנו נחושים למצוא את האשמים ולהביא אותם לדין. רשות הטבע והגנים תמשיך לשמור על הטבע. כל מי שהסביבה והטבע חשובים לו, חייב לעמוד לצידה של הרשות במאבק החשוב הזה".