הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ישראל תסייע בפתרונות לבעיית זיהום מקורות המים בשנגחאי


מנכ''ל משרד הכלכלה עמית לנג וסגן ראש עיריית שנגחאי ג'יאנג פינג חתמו הבוקר על הצהרה לשיתוף פעולה בתחום טכנולוגיות המים. לאחרונה עלה לכותרות נושא זיהום מי השתייה, לאחר שבמימי הנהר הראשי של המחוז המונה 23 מיליון תושבים התגלו פגרים של חזירים. שיתוף הפעולה יקדם את הטמעתם של פיתוחים ישראלים במטרה לשדרג ולייעל את מערכות טיפול המים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  11-07-2013



החתימה על ההצהרה לשת''פ, צילום: יח''צ משרד הכלכלה

ישראל וסין מהדקות את שיתוף הפעולה בתחום המים: מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, חתם הבוקר (ה') בשנגחאי על הצהרה להידוק שיתוף הפעולה בין משרד הכלכלה לעירית שנגחאי. את העירייה ייצג בטקס החתימה סגן ראש העיר מר ג'יאנג פינג, הממונה על אספקת שירותי המים במחוז המונה 23 מיליון תושבים. ההצהרה נחתמה במעמד שר הכלכלה נפתלי בנט, המסיים היום ביקור עבודה רשמי ראשון בסין.

רשות המים של שנגחאי אחראית לאספקת מי השתייה ולטיפול בשפכים ביתיים ותעשייתיים ברחבי העיר. לאחרונה עלה לכותרות נושא זיהום מי השתייה, לאחר שבמימי הנהר הראשי של העיר התגלו פגרים של חזירים, אירוע שהצית דיון ציבורי סוער באשר לאיכותם של המים. על פי הערכות, בשנים הקרובות צפויה עיריית שנגחאי להשקיע 15 מיליארד דולר לשדרוג תשתיות העיר השונות ובהן מערכות המים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מטרת ההצהרה הינה לקדם הטמעתם של פתרונות פרי פיתוחן של חברות ישראליות, במטרה לשדרג ולייעל את מערכות טיפול המים בשנגחאי, תוך מתן האפשרות להצגת טכנולוגיות ישראליות בפני גורמי ממשל משנגחאי ובפני חברות ממשלתיות מרחבי סין. יש לציין כי זהו הסכם שיתוף הפעולה הרביעי במספר במתכונת זו, לאחר שבעבר נחתמו הסכמים דומים לשיתוף פעולה בתחום המים בין משרד הכלכלה לרשויות המים של בייג'ינג, טיאנג'ין, ודונגואן בדרום המדינה.

חתימת הסכם התאפשרה בעקבות מאמצים מתמשכים של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בשנגחאי, במסגרתם הוצגו בפני מקבלי ההחלטות בעיר הפוטנציאל הטמון בהטמעת טכנולוגיות מים חדשניות אשר פותחו בישראל. הנפסחות המסחרית בשנגחאי נחנכה בחודש ספטמבר 2012 ומהווה שער כניסה עבור היצואן והתעשיין הישראלי למרכז העצבים של הכלכלה הסינית.

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג" ''ההסכם יאפשר לנו ללמוד מקרוב על הצרכים של אזור שנגחאי בתחום המים בהיבטים שונים ולחשוף את אנשי רשות המים לטכנולוגיות המים של החברות הישראליות בתחום". לנג הוסיף כי אנשי רשות המים של שנגחאי הביעו עניין והערכה רבה לטכנולוגיות הישראליות והביעו נכונות להגיע לישראל על מנת לבחון שיתופי פעולה ומיזמים משותפים עם החברות הישראליות.