הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנס בגובה 900,000 שקלים הוטל על בעלי חזיריה מזהמת בצפון


בית המשפט גזר על משפחת עראף, שבבעלותה חלק נכבד ממתחמי גידול החזירים בישראל, קנס שהוא הגבוה ביותר שניתן אי פעם לבעלי חזיריות. האחים הואשמו בזיהום קרקע, זיהום מים ויצירת מפגעי ריח. השר להגנת הסביבה: אני מאוד מקווה שהדבר יביא להרתעה נדרשת ויבהיר לכל אלה שממשיכים לזהם ולהתעלל בבעלי החיים למטרות רווח כי לא יצאו נשכרים בסופו של יום

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-07-2013



שפכים מחזיריית עראף צילום: עידו סמילנסקי

בית משפט השלום בעכו גזר על האחים חאתם וג'ול עראף, בעלי חזיריה מזהמת בכפר מעיליא שבצפון, קנס בסך 900,000 ₪, הגבוה ביותר שניתן אי פעם בישראל לבעלי חזיריה. יש לציין, כי משפחת עראף הינה בעלת חלק נכבד מהחזיריות בישראל אשר כולן פועלות ללא רישיון עסק כדין. בנוסף לקנס הגבוה, הוטלו על שני האחים יחד 300 שעות שירות לתועלת הציבור ומאסר על תנאי. כמו כן נקבע כי עליהם לנקות את המקום תוך 3 חודשים. התיק נוהל על ידי משרד עורכי הדין סבירסקי דרורי וגזר הדין ניתן על ידי השופט ויליאם חאמד.

במסגרת פעילות האכיפה הממוקדת שמפעיל המשרד להגנת הסביבה כנגד האחראים למפגעים שנוצרים מפעילות חזיריות בצפון הארץ, נסגרה החזיריה לפני כחצי שנה. זאת לאחר שהוצא לה צו סגירה באשמת זיהום קרקע, זיהום מים ויצירת מפגעי ריח וקנס יומי בסך 3,000 ₪ על כל יום בו היא ממשיכה לפעול. מדובר באחת החזיריות המרכזיות והגדולות בישראל, בה גודלו כ-4,000 חזירים בצפיפות רבה ובתנאים קשים. במהלך פשיטה שערך המשרד במקום שנה שעברה, מפקחי המשרד מצאו אף מספר פגרים וחזירים גוססים. חזיריה זו זיהמה במשך שנים מקורות מים וקרקע וגרמה למטרדי ריח קשים לתושבי מעלות ולבעלי עסקים באזור. בנוסף, רשויות האכיפה הנוספות מצאו ראיות לעברות כלכליות נוספות, שנאמדות במאות אלפי שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

פעילות החזיריות בצפון הארץ מביאה למפגעי זיהום קשים ולפגיעה במכוני טיהור השפכים הפועלים באזור. החזיריות מזרימות את שפכיהם המרוכזים למערכת הביוב, שאינה מסוגלת להתמודד עם עומס הזיהום ולעתים אף מזרימות את שפכיהם לנחלים ולקרקע עצמה.

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ אמר בתגובה לפסק הדין: ''אני מאוד מקווה שהקנס הזה והענישה החמורה שנקבעה בגזר הדין תביא להרתעה נדרשת ותבהיר לכל אלה שממשיכים לזהם ולהתעלל בבעלי החיים למטרות רווח כי לא יצאו נשכרים בסופו של יום, כי אנו נמצה את הדין עם כל מי שיתעלם מהחוק ויעבור עליו".