הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי השקדים מסכמים שנת יצוא ראשונה לאירופה


בשנה החולפת הניבו מטעי השקדים בישראל כ-6,000 טון של פרי, מתוכם 1,000 נשלחו ליצוא. ההערכה היא כי השנה תשווק לחו''ל כמות דומה. במועצת הצמחים צופים כי הביקוש לשקדים הישראלים יגבר במדינות אליהן הגיע, וכי הם צפויים להיכנס לשווקים נוספים בעולם. יבוא השקדים לישראל פחת בשל העלייה בהיקף היצור בישראל

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-07-2013


מטעי שקדים בצרעה
מטעי שקדים בצרעה, צילום: מועצת הצמחים

ענף גידולי השקד הישראלי מסכם שנת יצוא ראשונה לאירופה, עם יצוא מרשים של 1,000 טון בהיקף של 40 מיליון שקלים. התוצרת הישראלית משווקת בעיקר לטורקיה, ספרד ואיטליה.

בשנת 2012 הניבו מטעי השקדים בישראל כ-6,000 טון פרי, מתוכם 1,000 טון נשלחו ליצוא, והשנה מעריכים כי הכמות תהיה דומה. במועצת הצמחים צופים כי הביקוש לשקדים הישראלים יגבר במדינות אליהן הגיע, וכי הם צפויים להיכנס לשווקים נוספים בעולם.

עונת השקד החלה בימים האחרונים, והיא מסתיימת בסוף אוגוסט. בארץ נטועים כיום כ-40 אלף דונם של מטעי שקד, מתוכם 35 אלף דונם מניבים פרי. בנוסף על היבול השנתי בהיקף של כ-6,000 טון, 1,000 טון נוספים של שקדים יובאו בשנה החולפת מארה"ב. מדובר בירידה של כ-50% לעומת שנים קודמות, והשנה יפחת היבוא עוד יותר בשל העלייה בייצור המקומי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

יו"ר שולחן השקד במועצת הצמחים ראובן בירגר: "אנו מקבלים תגובות מעולות על האיכות של השקד הישראלי, הגדול ומלא הטעם לעומת השקד האמריקאי. ההזמנות לשנה הבאה כבר בדרך".

השקד הישראלי הוא בעל רכיבים תזונתיים חשובים, המסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם ובשמירה על הבריאות, דוגמת נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים, חלבון וסידן. בנוסף, ערכו התזונתי נשמר לאורך חודשים ארוכים במקרר או בטמפרטורה נמוכה.

השקדים ידועים כעשירים ביותר בוויטמין E, בסיבים ובסידן מתוך קבוצת האגוזים. לאחרונה התברר כי השקד הישראלי אף עשיר בסידן ב-39% יותר מאשר בשקדים אחרים. בבדיקה שנערכה ביוזמת שולחן השקד במועצת הצמחים, במעבדות בקטוכם, נמצא שהשקד הישראלי מכיל 368 מ"ג סידן ל- 100 גרם שקד לעומת 264 מ"ג בשקדים האחרים (לפי נתוני ה- USDA ).