הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


קנט מחדשת את ביטוח הבננות לעונת 2013/14


גידולי הבנות החשופים לנזקי טבע נפגעו באופן קשה באירוע הקרה שהתרחש בשנת 2008. עבור נזקי אותה קרה פיצתה החברה את המגדלים בסכום מצטבר של כ-44 מיליון ₪. לאור תוצאות הביטוח הטובות של השנים האחרונות, הוזלו דמי הביטוח בגין אסונות טבע מורחב עבור מטעים מניבים ומטעים שאינם מניבים. כמו כן הוזלו דמי הביטוח בגין הגדלת היבול המבוטח באסונות טבע

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  17-07-2013



מטע בננות בעמק הירדן, צילום: Jan Oppeneer - פורטל החקלאות

קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מחדשת בימים אלה את הביטוח לגידולי הבננות לעונת 2013/14. בקנט מזכירים כי גידולי הבנות חשופים לנזקי טבע גדולים, כדוגמת אירוע הקרה שהתרחש בשנת 2008 שפגע קשות במטעים, כאשר הביטוח מאפשר למגדלים כלי כלכלי מיטבי להתמודדות עם הנזקים. עבור נזקי אותה קרה פיצתה החברה את המגדלים בסכום מצטבר של כ-44 מליון ₪.

לאור תוצאות הביטוח הטובות של השנים האחרונות, הוזלו דמי הביטוח בביטוח אסונות טבע מורחב עבור מטעים מניבים ומטעים שאינם מניבים בכ- 15%, בנוסף הוזלו גם דמי הביטוח בגין הגדלת היבול המבוטח באסונות טבע. בביטוח אסונות טבע, ניתן להגדיל הן את היבול המבוטח לדונם והן את סכומי הפיצוי עבור מרכיב הפרי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בביטוח המורחב לנזקי טבע, תקטן השתתפותם העצמית של המגדלים ותתאפשר הגדלת כמות היבול המבוטח לדונם. דמי הביטוח בביטוח נזקי טבע מורחב ובביטוח אסונות טבע מורחב הם בקיזוז דמי הביטוח המשולמים על ידי המועצה, כלומר המגדל משלם רק עבור הרחבת הביטוח. על כן, חייבת להיות זהות בשטחים המבוטחים בביטוח מורחב לבין השטחים עליהם מדווחת המועצה. הרחבת הביטוח, תעניק למגדלים שקט נפשי, פיצוי ישיר וכיסוי ביטוחי רחב.

חשוב לציין כי הביטוח אותו רכשה מועצת הצמחים איננו כולל ביטוח אסונות טבע למטעים שאינם מניבים וביטוח לבתי הרשת. קנט מאפשרת בשני המקרים להצטרף לביטוח ישירות בקנט על ידי מילוי טופס, כך יוכל המגדל להתגונן בפני אסונות עתידיים. המועד האחרון להצטרפות לביטוח הינו 30.9.2013.

חברת הביטוח קנט - קרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, פועלת משנת 1967 כחברת ביטוח ממשלתית עסקית בשותפות עם ארגונים חקלאיים נוספים, ביניהם: התאחדות האיכרים, האיחוד החקלאי, מועצת הייצור החקלאית וארגוני מגדלים. לחברה למעלה מ – 17,000 מבוטחים והיא נחשבת לבין המובילות בעולם המערבי במתן פתרונות ביטוחיים לענפי החקלאות השונים.