הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תנובה תשקיע 340 מיליון שקלים במפעל חדש בתל יוסף


את הדברים אמר מנכ''ל החברה אריק שור בועידה הכלכלית השנתית של התעשייה הקיבוצית, בה השתתפו מאות חברי קיבוצים ומנהלים בתעשייה. התעשייה הקיבוצית הכפילה את היקף היצור שלה בתוך עשור ל-44 מיליארד שקלים, והיא מהווה כיום 9% מכלל התעשייה בישראל, הרבה מעבר לחלקם היחסי של הקיבוצים באוכלוסיה שעומד על 3%

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2013


תנובה החלה בהקמת מפעל חדש בתל יוסף בהשקעת ענק של 340 מיליון שקלים, כך הודיע מנכ"ל החברה אריק שור, בועידה הכלכלית השנתית של התעשייה והמגזר הקיבוצי שהתקיימה ברמת גן.

לדברי שור, עבודות התשתית להקמת המפעל החדש כבר החלו וההשקה צפויה בעוד כשנתיים. הקמת המפעל החדש נעשית במסגרת הערכות החברה להגברת התחרות והיבוא, בעיקר בתחום הגבינות הצהובות.

מנכ"ל ברית פיקוח ירון רייכמן, שפתח את הועידה, ציין את ההתפתחות האדירה בתעשייה הקיבוצית שהכפילה את היקף היצור שלה בתוך עשור ל-44 מיליארד שקלים. לדבריו, התעשייה הקיבוצית מהווה כיום 9% מכלל התעשייה בישראל, הרבה מעבר לחלקם היחסי של הקיבוצים באוכלוסייה שעומד על 3%.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

מנכ"ל תנובה אריק שור סקר בפני באי הועידה את ההתפתחויות בחברה וציין שמאז המחאה החברתית גדל נתח השוק שלה גם בתחום הקוטג'. מאז נערכו בחברה גם מספר שינויים, כולל התמקדות במוצרים שיש בהם ערך מוסף לצרכן בתחום התזונתי והבריאותי, בנוחות או במחיר ומתן מענה לנישות כמו רגישות ללקטוז ''גם אם החזר ההשקעה ימשך עשור שלם''. כמו כן כן בוצעו תהליכי התייעלות במסגרתם אוחד מערך המכירות של כל מוצרי החברה.

בוועידה שאורגנה ע''י משרד רואי החשבון של ההתיישבות ברית פיקוח ודי.סי פייננס, השתתפו מאות חברי קיבוצים ומנהלים בתעשייה הקיבוצית. שר החקלאות ופיתוח הכפר יאיר שמיר, שהיה אורח הכבוד, הדגיש את מחויבות הממשלה לחיזוק ההתיישבות בכל הארץ. הוא הבטיח לפעול במסגרת תפקידו להסרת חסמים שיאפשרו בניה והתרחבות. מספר חברי הקיבוצים נמצא כיום בשיא של 141 אלף איש, אליהם מתווספים עוד 100 אלף תושבים בהרחבות ומועמדים לחברות, והכוונה היא להגדיל את המספר הזה. השר שמיר ציין את ההתפתחות האדירה בכלכלת הקיבוצים וציין כי בעשור האחרון הוקמו בקיבוצים 2500 עסקים קטנים.

מזכיר התנועה הקיבוצית, איתן ברושי, ברך את באי הועידה ואמר שתנועות ההתיישבות מעוניינות להגיע עד לסוף השנה הנוכחית להסדר קבע מול הממשלה בענין הבניה בהתיישבות. ''אם לא נצליח להגיע להסדר עד מועד זה נצא למאבק ציבורי קצר ואפקטיבי כי זה נושא קריטי לעתידה של ההתיישבות'' אמר ברושי.