הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נפתחה חקירת מצ''ח בעקבות סרטון החייל שטיגן ציפור חיה


הסרטון שהועלה לפייסבוק בו נראה חייל מטגן ציפור חיה עורר סערה ועמותת תנו לחיות לחיות פנתה למפקד מצ''ח בבקשה לפתוח בחקירה. החייל ככל הנראה זוהה וצה''ל פתח בחקירה. דובר צה''ל: ''המקרה חמור ואינו תואם את ערכי הצבא''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  18-07-2013



הסרטון נמסר למערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה מעמותת 'תנו לחיות לחיות'

למשרדי עמותת תנו לחיות לחיות הגיעו אתמול פניות רבות מגולשים שדיווחו על סרטון שהועלה לפייסבוק ובו נראה חייל מטגן ציפור חיה בתוך סיר על גבי כיריים בוערים. בסרטון נראה החייל מכניס ציפור חיה ומפרפרת לתוך סיר לוהט ומטגן אותה באכזריות ותוך גרימת סבל רב לבעל חיים חף מפשע.

הבוקר (ה') שלחה אתי אלטמן דוברת עמותת תנו לחיות לחיות, פקס דחוף למפקד מצ''ח אל''מ ארז רבן, בו הוא היא כותבת: ''תנו לחיות לחיות רואה בחומרה רבה את מעשיו האכזריים של החייל, שאף העיז להתרברב ברצח המפלצתי של ציפור חסרת ישע ולפרסם אותו ברבים כאילו מדובר בהשג שיש להתגאות בו'' אלטמן הוסיפה כי היא מבקשת לפעול בדחיפות לבירור המקרה לעומק ולמצות את הדין עם החייל, בטרם ייפגעו בלי חיים נוספים ממעשיו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

בצהריים הודיע צה"ל כי נפתחה חקירת מצ"ח בנושא. החייל זוהה ככל הנראה והוא ייחקר וייתכן שיוגש נגדו כתב אישום. מדובר צה"ל נמסר: "הסרטון מציג מקרה חמור שאינו תואם את ערכי צה"ל. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ועם סיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".