הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


תכירו את מגי: עגבנייה חדשה בטעם של פעם


הזן החדש פותח במשך שש שנות שיתוף פעולה בין חברת הזרע ג'נטיקס לבין הפקולטה לחקלאות. 'מגי' פותחה בתהליך הכלאה מסורתי של זני עגבניות מובחרים, תוך בחירת התכונות המיטביות של כל זן, וללא שימוש בהנדסה גנטית. העגבנייה מצטיינת בשילוב מושלם של מתיקות וחמיצות וכבריכוז גבוה של חומרים ארומטיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-07-2013



העגבניה מגי, צילום: יח''צ

חברת הזרע ג'נטיקס משיקה את "מגי" - עגבנייה חדשה בטעם וריח שיזכיר לרוב הישראלים את העגבניות ב'טעם של פעם'. הזן החדש פותח במשך שש שנות שיתוף פעולה בין הזרע ג'נטיקס לבין הפקולטה לחקלאות, בהובלת המטפח ד"ר גדי בן אוליאל. ״מגי" פותחה בתהליך הכלאה מסורתי של זני עגבניות מובחרים, תוך בחירת התכונות המיטביות של כל זן, וללא שימוש בהנדסה גנטית.

מטרת הזרע ג'נטיקס הייתה לפתח עגבניות עם טעם משובח וארומה מפתה - עגבניות טעם השייכות לתזונה הים-תיכונית הבריאה, בעלות בשר מוצק, המתאימות לסלט ישראלי, לבישול ולצלייה על הגריל. התוצאה - עגבנייה שופעת טעם שאפשר פשוט להזליף עליה מעט שמן זית ומלח גס וליהנות מכל ביס. היא בעלת חיי מדף ארוכים, עד כשבועיים ללא  קירור, ועד לשלושה שבועות בקירור.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

העגבניה 'מגי' מצטיינת בשילוב מושלם של מתיקות וחמיצות וכבריכוז גבוה של חומרים ארומטיים. במבחני טעם שנערכו באפריל 2013 על ידי חברת "אנליסט למחקרי שוק סנסורים", נמצא שבנוסף להיותה הזן המועדף על נסיינים מתחת לגיל 35, הוא גם הזן המועדף בקרב אנשים שמעידים על עצמם כאוהבי עגבניות מושבעים.

העגבניה נמכרת כעת בסניפי רשת מגה, ובקרוב ניתן יהיה למצוא אותה גם ברשתות שיווק נוספות, בשווקים ואצל ירקנים מובחרים. מגי מוצעת לצרכנים במגשים מנוילנים וממותגים תחת הסלוגן: "מגי - עגבנית גורמה - הטעימה ביותר בישראל".

חברת הזרע ג'נטיקס נמנית עם החברות המובילות בעולם בטיפוח, יצור ושיווק זרעי מכלוא של ירקות וגידולי שדה, וייחודה במחקר ובפיתוח מתקדם ובשיווק ברחבי העולם. החברה הפועלת כבר למעלה מ- 70 שנה ונמצאת בתהליך מתמיד של פיתוח מוצרים חדשים במטרה לתת מענה לדרישות השוק."