הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


יבול המנגו צנח לחצי: מחיר הפרי צפוי לעלות ל-17 שקלים


הסיבה ליבול המועט עדיין לא ברורה ואפילו ותיקי הענף באזור הכנרת לא זוכרים עונה כזו. מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות בישראל אילן אשל, אומר שהשנה הייתה דווקא אידאלית מבחינת תנאי מזג האוויר וגם לא נצפו תופעות חריגות של מזיקים ומחלות. כבר עכשיו מחירו של המנגו כפול מהשנה שעברה והוא צפוי אף לעלות

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-07-2013



מטע מנגו בצפון הכנרת, צילום: דורון לב - הפורטל לחקלאות טבע וסביבה

יבולי המנגו באזור הגידול המרכזי של ישראל בצפון הכנרת הגיעו השנה למחצית מהממוצע הרב שנתי, ואפילו ותיקי הענף לא זוכרים עונה כזו. הירידה הדרמטית ביבול נותנת כבר את אותותיה ברשתות השיווק. מחיר המנגו האהוב על הישראלים הגיע בימים אלה ל-10-12 שקלים ברשתות השיווק, פי שניים ממחירו בשנה שעברה. בשבועות הקרובים הוא צפוי לזנק באופן משמעותי ועלול אף להגיע ל-15 שקלים לק''ג.

בחודש שעבר הודיע ארגון מגדלי הפירות כי בשל בעיית פריחה קשה ביותר במטעים באזור סובב כנרת בחודשי האביב ומחסור ביבול בכל הזנים, צפוי היבול לרדת באופן משמעותי לחצי מהכמות  הרגילה.  על-פי התחזית המגמה לא צפויה להשתפר, ועד סוף העונה עתידים להיקטף בכל הארץ 23 אלף טון של מנגו, לעומת 40 אלף טון בשנה ממוצעת, ובאזור הכנרת  10,000 טון, כחצי מהכמות בשנה רגילה.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

הסיבה ליבול המועט עדיין לא ברורה. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל אילן אשל, אומר שהשנה הייתה דוקא אידאלית מבחינת מזג האויר. החורף היה טוב ובאביב לא היו חמסינים וגם לא נצפו תופעות חריגות של מזיקים ומחלות.

''השנה הקודמת היתה משופעת במנגו וכמו בענפי פירות אחרים, ישנה שנה אחת מוצלחת ושנה אחת פחות, אך המצב השנה חמור בהרבה מהתנודה הטבעית'' אומר אשל '''עצים שצריכים להניב 2.5-3 טון מניבים השנה טון וחצי בלבד וזנים אחרים שמצפים בהם לחמישה טון מניבים רק 2.5 טון. גם באזורי גידול אחרים יש ירידה ביבולים, אך היא במימדים סבירים ולא כמו בצפון הכנרת''.