הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


זרעים גדרה מציגה את העגבנייה מוזֶה


העגבנייה החדשה גדלה באשכולות, בעלת צבע אדום עמוק, עסיסית ומוצקה, וחיי המדף שלה ארוכים. אחת הבשורות החשובות לחקלאים היא העמידות שלה לוירוסים שונים, בראשם צהבון האמיר שהוא אימת המגדלים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  22-07-2013


חברת זרעים גדרה מציגה את זן העגבניות החדש שעומד לכבוש את השוק: עגבנייה מזן מוזֶה (Mose), אדומה ועסיסית, מסודרת באשכולות של חמישה-שישה פירות אחידים בגודלם, עמידה במיוחד בפני מחלות ובעלת חיי מדף ארוכים. עגבניות מוזה, פרי טיפוחה של חברת Syngenta מהווה את המשלימה הקייצית לזן האיקראם המפורסם. היא נשתלת באביב, החניטה שלה טובה בתנאי החום ובעונת הגידול שלה במהלך הקיץ העמידות שלה טובה לטמפרטורות הגבוהות.

"מתחילת 2012 החלה מגמת המעבר לגידול זני עגבניות באשכולות ועם תחילת 2013 המגמה מתגברת", מסביר ג'ואל סיגל, מנהל מוצר העגבנייה בזרעים גדרה. סיגל מעריך שכ-60% מהגידול של העגבניות בארץ, שרובו בחבל הבשור, הוא של עגבניות אשכול ולהערכתו בסוף שנת 2013 הוא יעמוד על כ-70%. "זו אמנם הערכה, אבל בכל מקרה מדובר בנתונים מדהימים כי עד לפני כשנתיים עמדו הנתונים על כ-15% בלבד מסך הגידול. עוצמת המעבר משמעותית מאוד" אומר סיגל.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

אוריאל סוויסה ממושב אוהד, איש השיווק של זרעים גדרה באזור הדרום, מסביר על יתרונותיה של העגבנייה החדשה: "זהו זן איכותי שמסודר באשכולות, יפה, בעל צבע אדום עמוק, חיי מדף טובים, המשכיות טובה ויכולת תפוקה מרשימה בשטח. ובנוסף, אחת הבשורות החשובות ביותר לחקלאים, היא העמידות שלה לווירוסים שונים, בראשם וירוס צהבון האמיר - אימת המגדלים".

סוויסה מספר כי החקלאים שהגיעו ליום הפתוח יכולים היו להתרשם במו עיניהם מהתפוקה הגבוהה של הזן. "מהחלקה שאליה הזמנו את החקלאים ליום הפתוח במושב אוהד, קטפנו יותר מ-14 טון עגבניות. חשוב לציין שאלו עגבניות שעברו בהצלחה ימי חום רבים, וזו גם תכונה שמייחדת את זן המוזה. בנוסף הן עברו לא מעט ימים גשומים ואפילו מלחמה באמצע, והיבול היה מרשים לכל הדעות".