הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


רכב פרטי שהוביל 20 עזים בצפיפות מחרידה נעצר בצפון


פקחי משרד החקלאות בשיתוף כוחות מג''ב עצרו אמש רכב פרטי בכניסה לכפר פרדיס, כאשר בחלקו האחורי דחוסות בצפיפות 20 עזים. אחת מהן נמצאה ללא רוח חיים. העיזים נמצאו לא מסומנות ולא מחוסנות. משרד החקלאות קורא לאזרחים לפנות לשירותים הווטרינריים של המשרד בכל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  23-07-2013



צילום: אסעד תאמר - משרד החקלאות ופיתוח הכפר

במהלך פעילות שגרתית של פקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) של משרד החקלאות במחוז הצפון בשיתוף עם מג"ב, נתפס אמש (ב') בכניסה לכפר פרדיס רכב פרטי עמוס בחלקו האחורי בעזים. הפקחים שהרכב עורר את חשדם, הורו לנהג לעצור לביקורת שבמהלכה הוצאו מרכב 20 עזים במצב קשה. אחת מהן נמצאה ללא רוח חיים, ככל הנראה כתוצאה ממחנק בשל מחסור באוויר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר היום כי המשרד רואה את המקרה בחומרה רבה. ''העזים הובלו באכזריות ובצפיפות קשה בניגוד לחוק צער בעלי חיים. מדובר ברכב פרטי סגור המיועד להסעת בני אדם ואינו מורשה להובלת בעלי חיים''. מחקירה ראשונית של המוביל, תושב הכפר פרדיס בשנות ה-30 לחייו, התברר כי העזים אינן מסומנות ואינן מחוסנות, וכי הוא הוביל אותן ממשקו הפרטי מחוץ לכפר לתוכו. נגד הנהג נפתחה חקירה והעזים הוחזרו למשק לטיפול.

משרד החקלאות קורא לאזרחים לפנות בכל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים למחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, באמצעות דוא"ל או לפקס שמספרו 03-9681661. את הפניות מומלץ להעביר בתוספת תיעוד.