הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


7 מיליון שתילי פלפל הושמדו בספרד בשל פגיעת פטריה


השתילים הושמדו במשתלה המייצרת שתילי פלפל במחוז אלמריה לאחר שהתגלתה בהם מחלה שנגרמת על ידי הפטריה פיטופטורה. ספרד היא מגדלת הפלפל הגדולה באירופה ומייצאת לכל חלקי היבשת. את עיקר הנזק ספגו החקלאים שהמתינו לשתילי הפלפלים וכעת נותרו ללא מקור חלופי. על פי ההערכה יושבתו כתוצאה מכך 2000 דונם של שטחי פלפל והנזק יגיע ל-12 מיליון אירו ויותר

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2013


7 מיליון שתילי פלפל צעירים הושמדו במשתלה המייצרת שתילי ירקות במחוז אלמריה במרכז ספרד, לאחר שהתגלתה בהם מחלת צמחים הנגרמת ע"י פטריה בשם פיטופטורה. המחלה עלולה לגרום לתמותת שתילים ונזק כלכלי משמעותי.

את עיקר הנזק סופגים החקלאים שהמתינו לשתילי הפלפלים וכעת נותרו ללא מקור חלופי. על פי ההערכה יושבתו כתוצאה מכך 2000 דונם של שטחי פלפל והנזק יגיע ל-12 מיליון אירו ויותר.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

ההחלטה על השמדת השתילים התקבלה בשל הסכנה להתפשטות המחלה בשטחי הגידול בספרד. פטריה אחרת מאותה משפחה היתה אחראית למגפה המפורסמת בענף תפוחי האדמה באירלנד שפרצה בשנת 1846 והביאה לרעב של מיליוני אנשים, להגירה ולנזק כלכלי ארוך טווח.

ספרד הינה מגדלת הפלפל הגדולה באירופה ומייצאת לכל חלקי היבשת. גידולי הירקות מהווים בסיס כלכלי חשוב ומרכזי באזורים נרחבים של המדינה.