הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


המדינה תממן פינוי מפגעי פסולת ביישובים חלשים


התיקון לחוק שמקדם השר להגנת הסביבה עמיר פרץ, יאפשר להקצות עד כמאה מיליון שקלים לטיפול במפגעי פסולת, בהסדרת הטיפול ובהקמת תשתיות לטיפול בפסולת ברשויות חלשות, שם נאלצים התושבים לשרוף אותה ובכך נוצרים מפגעים קשים של זיהום אוויר מסוכן. התיקון אושר הבוקר בוועדת הפנים ואיכות הסביבה לקריאה שנייה ושלישית, ויעלה להצבעה בכנסת כבר בשבוע הבא

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2013



פסולת בג'סר א זרקא צילום: שי אילן ז''ל

ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת אישרה היום פה אחד את תיקון חוק שמירת הניקיון שמקדם השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ. על פי ההצעה, ניתן יהיה להגדיל את היקף התמיכה שמעניקה קרן הניקיון לרשויות חלשות לפעולות בסיסיות בפסולת כגון טיפול במפגעי פסולת, הקמת תשתיות והסדרת הטיפול השוטף לתקופה מוגבלת. על פי הערכות, היקף התקציב אשר יכול לשמש למטרה זו יחד עם מטרות חינוכיות ובסיסיות נוספות מגיע לכמאה מיליון שקלים.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר להגנת הסביבה הבהיר בדיון כי התקציב ישמש לטיפול בפסולת במגזרי המיעוטים, שם לא מתקיימת פעילות לאיסוף הפסולת, והתושבים נאלצים לשרוף אותה ובכך הם יוצרים מפגעים קשים של זיהום אוויר מסוכן. בשלב הראשון ימופו האתרים בהם קיימים מפגעי פסולת שהרשות אינה מצליחה להתמודד איתם ואלה יפונו. החוק נקבע כהוראת שעה לחמש שנים ובמטרה לצמצם את הפערים בין הרשויות החלשות לכלל הרשויות.

"החלטתי להעמיד בסדר עדיפות ראשון דווקא את היישובים שבהם מצב איכות הסביבה קשה ביותר'' אומר השר להגנת הסביבה עמיר פרץ. ''יותר קל להחדיר תרבות של הפרדת פסולת, והפיכתה לחומר גלם לתודעתן של האוכלוסיות החזקות בישראל, אבל המבחן האמיתי הוא כיצד מבצעים זאת באוכלוסיות חלשות ומרוחקות. לצערי, עדין מתקיים מצב של אוכלוסיות המתפקדות כעולם שלישי שבהן הפסולת לא מתפנה, אלא נשרפת ליד בתי התושבים והזיהומים לא קטנים, אלא מתרבים. ההחלטה היום גם תאפשר לנו להעמיד משאבים לסייע ברכישת ציוד ולהיכנס לאוכלוסיות חלשות בכל שרשרת הטיפול בפסולת החל מהפרדה ועד למיחזור"