הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


מגדלי הפרחים יבוטחו כנגד אסונות טבע ומחלות


על פי התוכנית שגובשה בשיתוף פעולה בין ארגוני הפרחים, משרד החקלאות וחברת קנט, תשתתף המדינה בעלות של 80% מפרמיית הביטוח כנגד אסונות טבע ואילו החקלאים ישלמו 20% מהעלות. בנוסף סוכם על הוזלת הפרמיות בגין הביטוחים על נזקי טבע והרחבת תחומי הכיסוי. מזכיר ארגון מגדלי הפרחים: ''לנוכח התרבות אירועי הטבע הקיצוניים בארץ ובעולם, חובה על המגדלים להיות ערוכים ומבוטחים ולא להשאיר את גורלם ליד המזל''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  24-07-2013



צילום באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר

תוכנית ביטוח חדשה ומקיפה תגן על מגדלי הפרחים מפני אירועים של אסונות טבע והתפרצויות של מחלות ומזיקים. עד כה המגדלים לא היו מוגנים מפני אירועים חריגים ונאלצו במספר מקרים לספוג נזקי עתק.

התוכנית גובשה בשיתוף פעולה בין ארגוני הפרחים בראשות חיים חדד ואברהם דניאל, מול משרד החקלאות וקנט - הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. על פי התוכנית תשתתף המדינה בעלות של 80% מפרמיית הביטוח כנגד אסונות טבע ואילו החקלאים ישלמו 20% מהעלות. בנוסף סוכם על הוזלת הפרמיות בגין הביטוחים על נזקי טבע והרחבת תחומי הכיסוי.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

על פי נתוני חברת קנט, בשנה האחרונה פיצתה החברה את מגדלי צמחי הנוי המבוטחים בסכום כולל של כ- 2.5 מיליון ₪ בגין נזקי טבע. מרבית הפיצויים שולמו בגין נזקי סערה (כ-1.5 מיליון ₪) שפגעה בעיקר בפרח השעווה, ברוסקוס ובנוריות, שיטפון (כחצי מיליון ₪) שפגע בעיקר ברוסקוס ובנוריות, קרה שפגעה בעיקר ברוסקוס, חום, ברד, אש ושלג.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, אומר כי לנוכח התרבות אירועי הטבע הקיצוניים בארץ ובעולם, חובה על המגדלים להיות ערוכים ומבוטחים ולא להשאיר את גורלם ליד המזל. חדד קורא לכל המגדלים להצטרף לתוכנית המורחבת בהשתתפות המדינה. ''ארגון מגדלי הפרחים מודה לצביקה כהן, סמנכ"ל משרד החקלאות להשקעות ומימון ודודי גינזבורג, מנכ"ל קנט, על הפתיחות שגילו לצרכי המגדלים שהביאה לגיבוש התוכנית'' אומר חדד.