הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


נחתם הסכם שת''פ בין משרד הכלכלה לתאגיד הענק ''אלסטום''


לענקית התשתיות והאנרגיה הצרפתית מחזור מכירות של 20 מיליארד יורו, וכ-93 אלף עובדים ברחבי העולם המועסקים ב-70 מדינות ביניהן ישראל. המדען הראשי של משרד הכלכלה: ''הסכם שתוף הפעולה הוא נכס אמיתי לתעשייה הישראלית. ענקי התשתיות העולמיים, ובעיקר האירופיים, מגלים עניין רב בישראל דבר המעיד על ההזדמנויות הטכנולוגיות והעסקיות המיוחדות שהיא מייצרת בעבורם''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  25-07-2013



צילום הדמייה: יח''צ

המדען הראשי של משרד הכלכלה חתם היום (ה') על הסכם שיתוף פעולה עם ענקית התשתיות והאנרגיה הצרפתית "אלסטום".  טקס החתימה נערך במעמד שר הכלכלה נפתלי בנט, ובהשתתפות  המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון, מנהל תחום החדשנות בקבוצת אלסטום Ronan Stephan , ונשיא אלסטום ישראל ניסים זווילי.

במטרה לחזק את הקשר האסטרטגי בין החברה לעולם המו"פ בישראל, בחרה אלסטום לחתום וליישם את תכנית שת"פ התאגידים של המדען הראשי במטרה לאתר וליצור ממשקי שיתוף פעולה בינה לבין התעשייה הישראלית.  שר הכלכלה נפתלי בנט אמר במהלך טקס החתימה כי הוא שמח על חתימת ההסכם שיהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה בין אלסטום לבין קהילת החדשנות הישראלית.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

תאגיד "אלסטום", הינו בעל מחזור מכירות של 20 מיליארד יורו, וכ 93,000 עובדים ברחבי העולם המועסקים כיום ב 70 מדינות שונות ביניהן ישראל. פעילות החברה בישראל, אשר נמצאת במגמת בצמיחה בשנים האחרונות, היא רבה וענפה: החל משותפות ברכבת הקלה בירושלים, דרך פעילותה כספקית תשתיות של חברת חשמל, בפרויקט הסולארי באשלים ועד שותפותה במגוון מיזמים בתחום האנרגיה והתשתיות. ארבעת תחומי הליבה בהם פועלת אלסטום: תחנות כוח, רשתות חשמל, אנרגיות מתחדשות ותחבורה רכבתית – כולם באים לידי ביטוי בפעילות המשותפת של החברה בישראל. בשנים האחרונות, אלסטום מעורבת גם בתכנית החממות של המדען הראשי, באמצעות חברת הבת הורייזן גרינטק ונצ'רס. עד כה השקיעה אלסטום כמיליון דולר במיזמים ישראליים בתחומי הקלינטק השונים.

המדען הראשי של משרד הכלכלה, אבי חסון ציין כי פעילויות הליבה של אלסטום סינרגטיות לתחומי הפעילות של המו"פ בארץ ולכן שיתוף הפעולה הינו כה פורה. ״ההסכם שנחתם מהווה פלטפורמה מצוינת לשיתוף פעולה בין אלסטום לבין קהילת ההייטק והחדשנות הישראלית, לטובת שני הצדדים, והוא נכס אמיתי לתעשייה הישראלית. ענקי התשתיות העולמיים, ובעיקר האירופיים, מגלים עניין רב בישראל דבר המעיד על ההזדמנויות הטכנולוגיות והעסקיות המיוחדות שהיא מייצרת בעבורם".

מסלול התאגידים בלשכת המדען הראשי מציע מסגרת ייחודית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות ישראליות לתאגידים רב-לאומיים. על פי ההסכם, המדען הראשי מסייע לחברה רב-לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד, ומעניק תמיכה כספית למימון המו"פ הנדרש להשלמת הפיתוח.  התאגיד הרב לאומי תומך בפרויקט המשותף בסיוע שווה ערך למענק המדען, אם בהשקעה כספית ואם דרך השאלת כח אדם, ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, הכוונה שיווקית וכיו"ב. בדרך זו, עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו"ל. עד היום חתמו 27 תאגידים רב-לאומיים על הסכם שיתוף הפעולה עם המדען הראשי, ביניהם אינטל, IBM , אורקל, GE , פיליפס וקוקה-קולה, ולאחרונה גם סיסקו ו-SAP