הפורטל הישראלי לחקלאות טבע וסביבה

חדשות חקלאות, טבע, סביבה וההתיישבות הכפרית מדור החדשות


ירי בוצע הלילה לעבר רכב פקח רשות הטבע והגנים


הפקח הבחין ברכב ובו החשודים בנחל תבור בגליל וכשניגש לבדוק אותם, נמלטו הארבעה וירו לעבר גלגלי רכבו. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ: ''אני רואה בחומרה רבה את ניסיונות ההפחדה, שמטרתם לסכל את עבודת הפקחים. אירועים כאלה מגבירים את נחישותי להשלים את צעדי החקיקה ולהגן על חיות הבר''

מערכת הפורטל לחקלאות טבע וסביבה  28-07-2013


4 אלמונים ירו הלילה (שבת) לעבר רכב של פקח רשות שמורות הטבע והגנים בנחל תבור סמוך לקיבוץ גזית שבגליל. הפקח שהיה בסיור באזור, הבחין בארבעה אנשים שהגיעו למקום ככל הנראה למטרות צייד, כשהם ישובים בתוך מכונית ומאירים בפנס המשמש ציידים כדי לרתק חיות בר. כשהתקרב לעברם, ירו הארבעה לעבר הרכב שלו, פגעו באחד מהגלגלים ונמלטו מהמקום. משטרת טבריה והיחידה המרכזית של המחוז הצפוני פתחו בחקירה.

התקרית אתמול היא השנייה באזור זה בתוך חודשיים. באירוע הקודם הוצתה מכוניתו של פקח הרשות ליד ביתו במושב בצפון הארץ, גיא אילון, מנהל מחוז הצפון ברשות שמורות הטבע והגנים, הגדיר את האירוע כעליית מדרגה משמעותית באלימות הציידים המופנית כלפי הפקחים. "כבר לא מדובר בהצתת רכב ובכריתת ראשי צבאים, אלא ניסיון לפגוע בנשק חם. אלה אנשים שאין להם כבוד לשלטון החוק. באזור נחל תבור יש פעילות של ציד לא חוקי ולכן מתבצעת אכיפה במקום'' אמר אילון והוסיף, כי המשטרה מתייחסת למקרה ברצינות רבה והוא מקווה שהעבריינים ייתפסו וייענשו.

» רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו אלינו לפייסבוק

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ אמר בתגובה על הירי: "אני רואה בחומרה רבה את ניסיונות ההפחדה, שמטרתם לסכל את עבודת הפקחים. קולות הכדורים השורקים לא ימנעו מאיתנו לנקוט בכל האמצעים החמורים במלחמה נגד הצייד הלא חוקי. אינני מתכוון להירתע, ואירועים כאלה מגבירים את נחישותי להשלים את צעדי החקיקה ולהגן על חיות הבר".

בתקופה האחרונה מתגברים אירועי האלימות כנגד פקחי רשות הטבע והגנים כתוצאה מהמלחמה הבלתי מתפשרת של הרשות נגד עברייני ציד באזור הצפון. לפני כחודש נמצאו 4 ראשי צבאים כרותים וראש דורבן כרות בכפר עכברה. שבוע לפני כן, אירע מקרה דומה בו נמצאו תלויים על הגדר בכניסה לנחל עמוד שני ראשים כרותים של צבאים. על פי החשד, מדובר בציידים העוסקים בציד לא חוקי באזור הצפון ומבקשים לנקום בפקחים הפועלים נגדם.